• Warsztaty w klasie 4c
          • Warsztaty w klasie 4c

          • Dnia 15 stycznia podczas zajęć z wychowawcą w klasie 4c odbyły się warsztaty z udziałem pedagoga szkolnego p. Jolanty Oleksiak na temat balansu między czasem spędzanym online i offline. Zajęcia rozpoczęły się od wymienienia i zapisania na tablicy różnych rzeczy, które można robić w internecie. Były to między innymi: możliwość robienia zakupów, odrabianie lekcji, oglądanie filmów, rozmowy z rówieśnikami, słuchanie muzyki, sprawdzanie pogody, publikowanie zdjęć. Omówiono plusy korzystania z internetu takie jak: relaks, przyjemności, lepsze oceny, dbałość o zdrowie, sposób na nudę, brak konieczności wychodzenia z domu, kontakty z kolegami oraz możliwość zarabiania pieniędzy. Wśród minusów korzystania z internetu uczniowie wymienili:
            depresję, uzależenienia, braki w uczeniu się, agresję, gorszy wzrok, ból głowy, hejt, brak samodzielności, samotność, oszustwa, treści nieodpowiednie dla dzieci oraz naciąganie.
            Następnie w grupach uczniowie porozumiewali się wyłącznie za pomocą pisania tak, jak przez internet oraz tradycyjnie słownie. Zadanie to miało uświadomić różnice w komunikacji twarzą w twarz a przez internet.
            Na koniec na karteczkach zostały zapisane propozycje spędzania wolnego czasu z wyłączeniem internetu. Uczniowie kl. 4C wymienili wiele swoich pasji takich jak np.: zajęcia hip-hopu, spacery, uprawianie sportów, jeżdżenie na rowerze, koszykówkę, robienie lizaków, spotkania z przyjacółmi. Wszystkie zajęcia bardzo się nam podobały.

            Dziękujemy p. pedagog Jolancie Oleksiak za tak ciekawe i wartościowe warsztaty.
            Uczniowie kl. IV c wraz z wychowawcą

        • Legiony Polskie we Włoszech
          • Legiony Polskie we Włoszech

          • "Jeszcze Polska nie umarła, kiedy my żyjemy.

            Co nam obca moc wydarła, szablą odbierzemy.

            Marsz, marsz Dąbrowski, z ziemi włoskiej do Polski,

            za twoim przewodem złączym się z narodem…"

            W czwartek 9 stycznia 2025 roku minie  228 rocznica podpisania  przez generała Jana Henryka Dąbrowskiego umowy z Republika Lombardii o powołaniu pierwszej po III rozbiorze polskiej formacji wojskowej – Legionów Polskich we Włoszech. Nieocenioną rolę w tworzeniu Legionów Polskich odegrał Napoleon Bonaparte , który rozbudził nadzieje na pokonanie  naszych zaborców. Generał Jan Henryk Dąbrowski, podobnie jak pozostali założyciele Legionów ( Karol Kniaziewicz, Antoni Kosiński i Józef Wybicki), dopatrywał się w tym szansy na odzyskanie przez Polskę niepodległości. Legiony Polskie we Włoszech, czy dokładnie „Legiony Polskie Posiłkujące Lombardię” otrzymały,  dzięki staraniom Jana Henryka Dąbrowskiego, mundury i sztandary zbliżone do polskich, polską kadrę oficerską a język komend i stopnie wojskowe również były polskie. Na szlifach widniał włoski napis „Ludzie wolni są braćmi”. Kokardy przypięte do mundurów były trójkolorowe w nawiązaniu do rewolucji francuskiej, symbolizując sojusz i protekcję Francji. W  legionach  generał Jan Henryk Dąbrowski  wprowadził  nowoczesny system dowodzenia na wzór francuski, zniósł  kary cielesne, dał  możliwość awansu również żołnierzom niemającym pochodzenia szlacheckiego , nakazał naukę czytania, pisania. Celem Legionów była walka o niepodległość Polski przy boku wojsk włoskich i francuskich, dowodzonych przez Napoleona Bonaparte. W lipcu 1797 roku Józef Wybicki  do ludowej melodii napisał słowa pieśni Legionów – Mazurka Dąbrowskiego. W Legionach służyło około tysiąca oficerów oraz 25 tysięcy podoficerów i szeregowych. Wielu z nich walczyło potem o sprawę polską. Tworzyli świetnie przeszkoloną kadrę dowódczą w armii Księstwa Warszawskiego i Królestwa Polskiego oraz uczestniczyli w powstaniu listopadowym. Choć legioniści nie mieli okazji do przysłużenia się Polsce, to ich historia  przyczyniła się walnie do rozbudzenia polskiej świadomości narodowej, a ich pieśń stała się polskim hymnem.

            Cześć i Chwała Bohaterom

            Koło Historyczne ,, Wiarus”

        • Znamy laureatów XXI edycji Szkolnego Konkursu Historycznego – "Drogi do Niepodległej”
          • Znamy laureatów XXI edycji Szkolnego Konkursu Historycznego – "Drogi do Niepodległej”

          • „Naród, który nie sza­nuje swej przeszłości

            nie zasługu­je na sza­cunek te­raźniej­szości

            i nie ma pra­wa do przyszłości.”

            /Józef Piłsudski/

            We wtorek 7 stycznia  br. poznaliśmy laureatów XXI edycji Szkolnego Konkursu Historycznego – "Drogi do Niepodległej”. Głównym celem konkursu zorganizowanego przez  Koło Historyczne „Wiarus było:- kształtowanie świadomości, postaw patriotycznych i obywatelskich młodego pokolenia poprzez upowszechnianie wiedzy o dziejach państwa i historii „małej ojczyzny”, zainspirowanie młodzieży do odkrywania historii, tradycji i kultury regionu, popularyzowanie wśród uczniów tematyki związanej z niepodległością, budzenie zainteresowań i rozwijanie indywidualnych uzdolnień uczniów, kształtowanie umiejętności kreatywnego i krytycznego myślenia o dziejach minionych, rozwijanie umiejętności poszukiwania i korzystania z informacji , uczenie rywalizacji w przyjaznej atmosferze.  W konkursie, który odbył się w dwóch kategoriach wiekowych uczestniczyło 89  uczniów klas VI -  VIII  Uczestnicy konkursu mieli do rozwiązania w ciągu 45 minut test składający się z 45 szczegółowych pytań dotyczących dziejów Polski w latach 1764 – 1923 oraz historii odzyskania niepodległości na radzymińskiej ziemi. Młodzi pasjonaci historii , co warte podkreślenia wykazali się doskonałą znajomością wydarzeń historycznych co po sprawdzaniu prac przyznali członkowie Komisji Konkursowej.

             Laureatami konkursu, którzy zdobyli zaszczytny tytuł ,,SAPERE AUDE !” zostali:

            w kategorii klas VI – VII 

             Michał Wrona uczeń klasy VII e

            w kategorii klas VIII

            Marina Kaznowska– uczennica klasy  VIII d

            Gratulujemy.

            Dyplomy  i nagrody   laureatom zostaną wręczone  podczas najbliższej uroczystości szkolnej Jeszcze raz serdecznie gratulujemy zwycięzcom i gorąco dziękujemy wszystkim uczestnikom Konkursu. Jesteśmy z Was dumni...

            Koło Historyczne „Wiarus”

        • Wycieczka kl. 6f i 7c na sztukę "Opowieść wigilijna"
          • Wycieczka kl. 6f i 7c na sztukę "Opowieść wigilijna"

          • 7 stycznia 2025 r. był dniem wyjątkowym dla uczniów klas 6f oraz 7c, ponieważ  wraz z nauczycielami spędzili przyjemnie czas na spacerze po warszawskiej Starówce - szlakiem szopek bożonarodzeniowych, a następnie udali się do Teatru Polskiego na sztukę pt. "Opowieść wigilijna" w reżyserii Wojciecha Czerwińskiego. Uczniowie mieli okazję obejrzeć bardzo nowatorską i metaforyczną wersję dzieła Karola Dickensa. Wuj, Ebenezer prowadzony przez Ducha Minionych Świąt wraca do czasów swojego dzieciństwa - pełnego przemocy i samotności, przeżytego bez matki, dziś nosi w sobie nieprzepracowane zło. Czy uda mu się przezwyciężyć tę traumę? Widz musi do tego dojść sam, gdyż w sztuce nie pojawia się Duch Przyszłych Świąt. Jest tylko przykra przeszłość i czas teraźniejszy. Scrooge ukazany jest w sztuce jako postać samotna i nieszczęśliwa. Czy widz ma w sobie tyle czułości, by tak spojrzeć na tę  postać? Na uwagę w tej niekonwencjonalnej interpretacji dzieła Dickensa zasługuje gra świateł, przejmująca muzyka, taniec aktorów, a także pomysłowa scenografia.
            Opracowanie: Iwona Jaworska

        • Orszak Trzech Króli 2025
          • Orszak Trzech Króli 2025

          • Św. Jan Paweł II wspominał fakt, że mędrcy upadli na twarz tłumacząc słowo Epifania jako Objawienie nie tylko zewnętrzne, czyli ukazanie się gwiazdy, ale również jako Objawienie wewnętrzne, które odbyło się w sercach Mędrców. Epifania każe nam myśleć o drodze wewnętrznej, u początku której znajduje się spotkanie umysłu i serca ludzkiego ze światłem samego Boga. Mędrcy odpowiedzieli wiarą na tę wewnętrzną moc Epifanii. Ona pozwala im rozpoznawać Mesjasza w Dziecięciu leżącym na sianie. Ona każe im upaść przed Nim na twarz – ofiarować dary: złoto, kadziło i mirrę. Trzej Mędrcy są jednocześnie zapowiedzią, że ta wewnętrzna moc Epifanii rozprzestrzeni się szeroko pośród narodów ziemi. (Jan Paweł II, 6.01.1984)

            6 stycznia 2025 roku w Święto Objawienia Pańskiego  Roku Jubileuszowego - Orszaki Trzech Króli przeszły ulicami 905 miejscowości w Polsce.  Radzymin także zaznaczył swój udział w tym ogólnopolskim wydarzeniu.

            Z Parafii Przemienienia Pańskiego w Radzyminie, po mszy świętej o godzinie 11.30 wyruszyli Trzej Mędrcy ze Wschodu wraz z wiernymi,  którzy poświęcili swój czas, aby tworzyć to wspaniałe dzieło ewangelizacyjne. Orszak wędrował przy dźwiękach kolęd w poszukiwaniu stajenki, aby tam oddać pokłon Jezusowi, Maryi i Józefowi. Uczniowie Stalowej Jedynki wcielili się w rolę Świętej Rodziny wraz ze wszystkimi uczestnikami zaprezentowali świadectwo wiary.  

            Opracowanie: Katarzyna Kwiatkowska

        • Trupa Teatralna 4a - Kreatywność w Akcji
          • Trupa Teatralna 4a - Kreatywność w Akcji

          • W klasie 4a zrodziła się wyjątkowa inicjatywa, która pokazuje, jak pasja, talent i kreatywność mogą zmieniać szkolną rzeczywistość. Cztery uczennice tej klasy założyły Trupę Teatralną, w której same piszą scenariusze, reżyserują i wystawiają mini-sztuki.

            Inspiracją do powstania grupy był projekt realizowany w ramach lekcji języka polskiego - inscenizacja utworu "Przyjaciel" Adama Mickiewicza. Dzięki swojej pomysłowości uczennice nadały nowy wymiar zarówno tekstowi, jak i jego przedstawieniu. Projekt stał się trampoliną do odkrycia ich talentów, a może po prostu okazją, by pokazać je światu. Na pierwszy ogień poszły lektury szkolne i ich bohaterowie. Twórczynie Trupy Teatralnej, pełniąc role scenarzystek, aktorek i reżyserek, połączyły kilka utworów literackich, tworząc zupełnie nową historię. W tej kreatywnej opowieści połączyły fakty i postacie literackie w sposób oryginalny i nieoczywisty, prezentując nowatorskie dzieło uczniom wszystkich klas czwartych. Ich występ spotkał się z dużym uznaniem i entuzjazmem, co zachęciło je do dalszych działań.

            Obecnie Trupa Teatralna 4A intensywnie pracuje nad kolejnym przedstawieniem. Trzymamy za nie kciuki i z niecierpliwością czekamy na efekty ich pracy! Jednocześnie zachęcamy wszystkich uczniów do tworzenia własnych projektów, bo to właśnie takie inicjatywy budują naszą szkolną społeczność.Pamiętajmy, że szkoła to miejsce, gdzie wspólnie uczymy się, rozwijamy i bawimy. Akademia Pana Kleksa nie musi być jedynie bajką - możemy ją przenieść do naszej codzienności, tworząc przestrzeń pełną szacunku, kreatywności i wspólnej zabawy połączonej z nauką.

            Razem możemy sprawić, że szkoła stanie się miejscem, w którym każdy talent znajdzie swoje miejsce!

            Opiekun: Aneta Kłodaś

        • Wirtualna Choinka w naszej szkole
          • Wirtualna Choinka w naszej szkole

          • Wirtualna Choinka to akcja wspierająca potrzebujących. Organizowana od 2010 roku poprawiła los ok. 5000 osób przez rozdysponowanie ponad 1000 ton węgla i 10500 prezentów dla dzieci.Jak co roku Szkolne Koło Caritas w okresie przedświątecznym zaprosiło uczniów naszej szkoły, a także rodziców do włączenia się w akcję Wirtualnej Choinki. Zgłosiliśmy również do akcji grono dzieci z naszej społeczności szkolnej, które znalazły się w trudnej sytuacji materialnej. Zaangażowanie w akcję naszych uczniów i rodziców przerosło nasze oczekiwania, za co z serca bardzo dziękujemy. Każdego dnia przez czas trwania akcji spływały prezenty, które z pewnością przyniosły moc radości i uśmiechu.Jeszcze raz bardzo dziękujemy za otwarte serca i ogromną życzliwość.

            Szkolne Koło Caritas

        • "Przylecieli aniołkowie jak ptaszęta z niebaI śpiewali Dzięciąteczku wesoło, jak trzeba."
          • "Przylecieli aniołkowie jak ptaszęta z niebaI śpiewali Dzięciąteczku wesoło, jak trzeba."

          • 13 grudnia 2024 r. uczniowie klas 3c i 3d na deskach Miejskiej Sali Koncertowej im. F. Chopina w Radzyminie przedstawili Jasełka pt. Przylecieli aniołkowie... Przedstawienie wprowadziło widzów w stan autentycznego przeżywania zbliżających się Świąt Bożego Narodzenia. Ciepłe, prosto z serc płynące teksty z dziecięcą wrażliwością składały hołd Małemu Jezusowi. Szkolni aktorzy zaprezentowali tradycyjną historię narodzin Jezusa Chrystusa. Uczniowie przygotowywali się z wielkim zaangażowaniem, pamiętając o powadze wydarzenia, jakim było przyjście na świat Zbawiciela. Ich wrażliwość, poczucie humoru wspaniale objawiły się w przedstawieniu. Stroje, muzyka, a przede wszystkim gra aktorska sprawiły, że nasze serca wypełniła radość i wprowadziła w świąteczny klimat. Ukazane zostały odwieczne wartości takie jak miłość, życzliwość, nadzieja. Zawarte w programie treści religijne przeplatane kolędami oraz pastorałkami wytworzyły niepowtarzalny nastrój. Wszyscy występujący uczniowie wykazali się dużym kunsztem aktorskim i muzycznym. Ich gra była pełna otwartości, szczerości, prostoty i ciepła. Wzruszeni rodzice mogli zachwycić się publicznym występem swoich pociech. Swoim przedstawieniem szkolni aktorzy wprowadzili w cudowną atmosferę świąt Bożego Narodzenia lokalną społeczność, rodziców i zaproszonych gości.

            Uroczyste spotkanie uświetnili swoją obecnością zaproszeni goście: przedstawiciele lokalnych władz samorządowych, księża, rodzice naszych małych aktorów oraz mieszkańcy Radzymina. Przedstawienie z tego wyjątkowego wieczoru możemy obejrzeć po linkiem:

            >>>>>> wydarzenie_Youtube

            Nasze jasełkowe tournée miało też miejsce w szkole 17 grudnia, gdzie dobrą nowinę o narodzeniu Pana Jezusa przekazaliśmy uczniom naszej szkoły, kadrze pedagogicznej oraz rodzicom.Kolejne przedstawienie jasełkowe odbędzie się 26 stycznia 2025 r. w Parafii Jana Pawła II w Radzyminie o godz. 18, na które jeszcze raz serdecznie zapraszamy.Klasa 3c i 3d wraz z wychowawcami.

            P.S. Bardzo dziękujemy Panu Michałowi Kamińskiemu i Pany Pawłowi Cybulskiemu za zapisanie tych wyjątkowych chwil na nagraniu i na zdjęciach.

            Organizatorki przedstawienia: Magdalena Jabłecka, Ktarayzna Kwiatkowska

        • Piernikowe cuda
          • Piernikowe cuda

          • Aromatyczne, smakowite, zachwycająca kształtami i wzorami... Pierniczki świąteczne pobudzają zmysły oraz wyobraźnię. Boże Narodzenie nieodłącznie kojarzy się z zapachem pierników, doprawianych cynamonem, gałką muszkatołową czy imbirem, a wypiekanie ich to niemal rodzinne święto, na które cieszą się w szczególności dzieci. Piernik to nic innego jak ciasto wypiekane z mąki pszennej i żytniej, do której dodaje się rozpuszczony, gorący miód, masło i mleko. Z rozwałkowanego ciasta o głębokim, brązowym kolorze wykrawane są różnorodne kształty, które kojarzą się ze Świętami: bałwanki, renifery, gwiazdki i Mikołaje. Przysmak ten to obok karpia, pierogów i kapusty z grzybami prawdziwy symbol polskich Świąt Bożego Narodzenia. Pierniki to jeden z najważniejszych elementów świątecznego niezbędnika kulinarnego. To one przywołują aromat i magię Świąt. Wywołują uśmiech na twarzach dzieci i dorosłych, są słodką przekąską, pięknie prezentują się na choince. Wielu z nas nie wyobraża sobie bez nich Gwiazdki. W związku tym w naszej szkole został zorganizowany konkurs PIERNIKOWE CUDA. Konkurs cieszył się dużym zainteresowaniem u młodszych jak i starszych uczniów. Wystawę pierników można było podziwiać w holu głównym w nowej części szkoły, gdzie zapach cynamonu i korzennych przypraw roznosił się przyjemnym aromatem w całej szkole. Zwycięzcy i osoby wyróżnione otrzymały nagrody, wszyscy uczestnicy otrzymali pochwałę w dzienniku Librus. Dziękujemy!

            Koordynator - K. Chmielecka, A. Świtoń, K. Brzozowska, E. Olszewska, K. Gruszka, S. Sikorska, M. Kurek, M. Czajkowska, S. Bogucka, A. Myśliborska

        • Koncert kolęd i pastorałek
          • Koncert kolęd i pastorałek

          • Dnia 18 grudnia br. w naszej szkole odbyły się koncerty kolęd i pastorałek w wykonaniu uczennic i uczniów należących do chóru szkolnego z klas: 3a,b; 4a,c,d; 5b,d; 6b,e. Wykonano osiem utworów zróżnicowanych pod względem tempa i charakteru. Zgromadzona w Sali gimnastycznej publiczność dała się porwać do wspólnego kolędowania. Najwięcej radości dała pastorałka "Gore gwiazda Jezusowi" oraz kolęda "Pójdźmy wszyscy do stajenki".  Imprezy poprowadzili, okraszając utwory krótkim komentarzem, uczniowie klasy 4 d Szymon Lewaszkiewicz i Kazimierz Wilczyński.
            Opracowanie: Iwona Kalicka

        • Kampania "Mała książka - wielki człowiek"
          • Kampania "Mała książka - wielki człowiek"

          • W dniach 17-18 grudnia 2024 r.  uczniowie klas pierwszych zostali zaproszeni do biblioteki. Okazją było rozdanie Wyprawek Czytelniczych w ramach kampanii "Mała książka-wielki człowiek". Jej celem jest promocja czytelnictwa wśród dzieci. Jednym z jej elementów są działania na rzecz  najmłodszych uczniów, którzy dopiero zaczynają naukę w szkole podstawowej.

            Wszyscy uczniowie  otrzymali wyprawkę: " Wnuczka antykwariusza" książkę autorstwa Justyny Bednarek oraz " Kochasz? Czytaj razem z dzieckiem!" - broszurę informacyjną dla rodziców i opiekunów. Kampania realizowana jest przez Instytut Książki ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
            Mamy nadzieję, że Wyprawka Czytelnicza pomoże rozbudzić dziecięcą wyobraźnię, wrażliwość na drugiego człowieka, nigdy niekończącą się pasję czytania, zdobywania wiedzy, stałego poszerzania horyzontów a przede wszystkim zacieśni relacje rodzinne.

            Opiekunowie: Agnieszka Cichy, Agnieszka Dudek

        • Lekcja online pt. "Christmas time” z uczniami z Tarnopola
          • Lekcja online pt. "Christmas time” z uczniami z Tarnopola

          • 17.12.2024 r. uczniowie klasy 8f oraz przedstawiciele klas 8a, 8c, 8e i 7f uczestniczyli w lekcji online pt. "Christmas time”.  Została ona prowadzona przez dwóch nauczycieli, Panią Iwonę Banaszkiewicz, z naszej szkoły oraz Panią Olhę A., ze szkoły nr 19 w Tarnopolu na Ukrainie, która również zaprosiła na lekcję swoich wychowanków. Łącznie zatem na spotkaniu online było ponad 30 uczniów z obydwu szkół. Warto zaznaczyć, iż taki rodzaj zajęć wpisuje się w cykliczną współpracę pomiędzy placówkami edukacyjnymi, a dla uczniów staje się ogromną szansą na rozwijanie umiejętności komunikowania się w języku obcym nowożytnym oraz na przełamywanie barier językowych.

            Celem lekcji pt.: Christmas time” było przybliżenie słownictwa związanego ze świętami Bożego Narodzenia, zapoznanie uczniów z symboliką i tradycjami bożonarodzeniowymi w Europie oraz niektórych państwach spoza bliskiego odbiorcom kręgu kulturowego, np. w Chinach. Uczestnicy spotkania rozwiązywali zatem quizy, odczytywali kryptogramy, dobierali zwyczaje bożonarodzeniowe do danego kraju, odpowiadali na pytania, w jaki sposób spędzają czas z bliskimi w domu, porównywali tradycje świąt Bożego Narodzenia w Polsce i na Ukrainie, szukając różnic, a przede wszystkim podobieństw.

            Punktem kulminacyjnym spotkania online było wspólne śpiewanie piosenki świątecznej ,,Jingle bells”, następnie uczniowie z Polski zaśpiewali po polsku ,,Cichą noc”, a uczniowie z Ukrainy swoją kolędę w języku ukraińskim.

            Nauczyciele prowadzący zajęcia złożyli życzenia świąteczne dla Dyrekcji, całej kadry pedagogicznej, rodziców oraz uczniów ze społeczności obydwu szkół. Hania Masłowska, uczennica klasy 8f, złożyła zaś życzenia od uczniów obecnych na lekcji online dla kolegów zza wschodniej granicy.

            Dziękujemy za spotkanie i do zobaczenia w Nowym Roku 2025.

            Opracowanie: Iwona Banaszkiewicz

        • Warsztaty dla uczniów klasy 3a i 2b
          • Warsztaty dla uczniów klasy 3a i 2b

          • W dniach 10.12.2024r. odbyły się warsztaty dla uczniów klas 3a i 2b, które poprowadziła pani Beata Michalik z Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Wołominie. Podczas warsztatów dzieci uczestniczyły w różnorodnych ćwiczeniach i rozmowach, które miały na celu rozwijanie empatii, wzmacnianie poczucia własnej wartości oraz zachęcanie do podejmowania odważnych decyzji w trudnych sytuacjach. Zajęcia miały charakter interaktywny, a ich forma została dostosowana do wieku uczestników, co sprawiło, że dzieci chętnie się angażowały. Na zakończenie warsztatów wychowawca klasy 3a uroczyście pasował uczniów na Królów Mądrości, a wychowawca klasy 2b ogłosił swoich podopiecznych Dzielnymi Rycerzami. Symboliczne wyróżnienia były pięknym zwieńczeniem warsztatów i podkreśleniem ważności nabytych umiejętności. Dziękujemy pani Beacie Michalik za przeprowadzenie inspirujących zajęć, które pozostawiły w sercach dzieci niezapomniane wrażenia oraz wartościowe lekcje na przyszłość.

            Opracowała Monika Czajkowska, Małgorzata Kurek

        • Dzień Osób z Niepełnosprawnościami
          • Dzień Osób z Niepełnosprawnościami

          • W dniu 02.12.2024 r. uczniowie klasy 7c uczestniczyli w warsztatach poświęconych kształtowaniu postaw otwartości i tolerancji wobec osób z niepełnosprawnościami. Celem zajęć było przełamywanie stereotypów i uprzedzeń, a także budowanie wśród młodzieży większej świadomości i empatii. Podczas warsztatów uczniowie mieli okazję wziąć udział w dyskusjach, ćwiczeniach oraz obejrzeć materiały edukacyjne, które przybliżyły im codzienne wyzwania, z jakimi mierzą się osoby z niepełnosprawnościami. Zajęcia zachęcały młodzież do refleksji nad różnorodnością i uczyły szacunku do innych, niezależnie od ich możliwości czy ograniczeń.

            Zwieńczeniem warsztatów było przygotowanie prac plastycznych pod tytułem „Każdy inny, wszyscy równi”. Dzieła uczniów wyrażały ideę akceptacji i równości, będąc symbolicznym wyrazem zrozumienia zdobytego podczas zajęć.

            Opracowała: Monika Czajkowska i Małgorzata Kurek

        • Sukces ucznia z kl. 8f
          • Sukces ucznia z kl. 8f

          • Dnia 15 listopada 2024 r., Franciszek Bulik, uczeń klasy 8f o profilu językowym, przystąpił do IV Ogólnopolskiego Konkursu Czytelniczego z języka angielskiego pt. „Reading brings us unknown friends” dla uczniów klas 6-8 szkół podstawowych. Konkurs czytelniczy został przygotowany w Zespole Szkół Ogólnokształcących nr 8 w Gdyni, zaś jego koordynatorem w naszej szkole jest Pani Iwona Banaszkiewicz. Głównym założeniem konkursu jest promowanie nauki języka angielskiego, zachęcenie uczniów do czytania książek w języku obcym, rozwijanie i doskonalenie kompetencji językowych, informatycznych, rozbudzanie ciekawości poznawczej oraz kreatywności.

            W I etapie Franciszek zapoznał się z lekturą pt. „The Story of Doctor Dolittle” autorstwa Hugh John Lofting  wydawnictwa ze słownikiem. Wnikliwa analiza książki przyczyniła się do zakwalifikowania się do drugiego, wojewódzkiego etapu konkursu, który odbędzie się 17.01. 2015 r.

            Trzymamy kciuki.

            Opracowanie: Iwona Banaszkiewicz, koordynator konkursu w szkole

        • Zabawy i gry andrzejkowe
          • Zabawy i gry andrzejkowe

          • 27.11.2024 r. Uczniowie z Samorządu Uczniowskiego wraz z opiekunami (wychowawcy klas VIII) przygotowali dla uczniów klas I-VI zabawy andrzejkowe. Sala gimnastyczna zamieniła się w miejsce wprost zaczarowane, kosmiczne, z mnóstwem srebrnych i złotych gwiazd, kolorowych światełek oraz pozostałych dekoracji, które przeniosły nas na chwilę w inny, niezwykły świat.

             Wszystkie atrakcje, zabawy były tak przygotowane, by młodzi uczniowie naszej szkoły bardzo dobrze się bawili i chętnie zawitali na salę gimnastyczną w przyszłym roku szkolnym.

            Należy dodać, iż prowadzące zabawę andrzejkową Gabriela Wójcik z klasy 8f i Julia Niegowska z klasy 8b przypomniały, że nie należy dosłownie interpretować tego, co zostanie wywróżone przez  koleżanki i kolegów z klas 7 i 8, ponieważ głównym celem spotkania jest tylko i wyłącznie dobra zabawa.

            Cel zatem został osiągnięty! Zadowolenie widać było na twarzach wychodzących dzieci, którzy zostali obdarowani balonami w kształcie wybranej przez siebie rzeczy czy zwierzątka.

            Opracowanie: Iwona Banaszkiewicz

        • Akcja IRYS - sadzenie cebulek irysów
          • Akcja IRYS - sadzenie cebulek irysów

          • 31 października br. uczniowie klasy 8f, 1c oraz 2g wraz z wychowawcami panią Iwoną Banaszkiewicz, Marzeną Marchel i Agatą Szymborską uczestniczyli w akcji IRYS, III edycji pod patronatem Honorowym Marszałka Województwa Mazowieckiego, NIW-u -CRSO oraz Instytutu Kardynała Stefana Wyszyńskiego. Dzięki pomocy Rady Rodziców naszej szkoły zostało  zakupionych 100 cebulek irysów, które następnie wszyscy zainteresowani  wspólnie zasadzili na terenie naszej szkoły.

            Celem akcji było zwrócenie uwagi społeczeństwa na problemy związane z chorobami Alzheimera i cukrzycy oraz wsparcie chorych i ich rodzin, profilaktyki, terapii zajęciowej oraz osób dotkniętych chorobą.

            Dziękujemy za zaangażowanie wszystkim uczniom, zarówno młodszym, jak i ich starszym kolegom, którzy w czasie takiego wspólnego przedsięwzięcia uczyli się współpracy pomimo różnicy wieku.

            Opracowanie: Iwona Banaszkiewicz

    • Kontakty

      • Szkoła Podstawowa nr 1 im. ppłka pil. Mariana Pisarka
      • dor.poz@gmail.com - Dorota Poznańska
      • Sekretariat (nowy budynek szkoły) czynny w godz. 07.30-16.00
        tel. (+48) 22 786-72-79
      • ul. 11 Listopada 2
        05-250 RADZYMIN
        Poland
  • Galeria zdjęć

      brak danych