Z trzydziestu pięciu uczniów z klas 1-3 ukończyło na zajęciach korekcyjno-kompensacyjnych PROGRAM KODOWANIE NA DYWANIE. Przez ostatnie dwa miesiące realizowali następujące tematy:
1.Mikołaj odświętnie zaprogramowany.
2.Zakodowane płatki śniegu.
3.Tradycje i zwyczaje świąteczne.
4.Zaczynamy nowy rok.
5.Karnawałowe plany.
6.Kochana babciu, kochany dziadku.
Na zajęciach korzystaliśmy również z robota edukacyjnego mTiny zakupionego w ramach Programu Laboratoria Przyszłości, którego wykorzystaliśmy do kodowania stworzonych przez uczniów dróg. Uczniowie samodzielnie układali i kodowali drogi, które do pokonania miał robot. Zarówno uczennice, jak i uczniowie byli zachwyceni możliwościami Pandusi (zyskał taki przydomek od uczniów) oraz swoją sprawczością. Z programem Kodowanie na dywanie nauka podstaw programowania była dla dzieci wartościową, wszechstronnie rozwijającą lekcją, doskonałą okazją do poszerzenia swoich kompetencji w zakresie bezpiecznego, odpowiedzialnego i metodycznego wykorzystywania narzędzi TiK w procesie dydaktycznym.Kodowanie sprawiło uczniom wiele radości, z ogromną satysfakcją, zaangażowaniem i ciekawością wykonywali zadania przewidziane w programie. Poprzez naukę kodowania można rozwijać wiele kluczowych umiejętności w twórczy i atrakcyjny dla dziecka sposób.Kodowanie kształtowało u uczniów kompetencje miękkie, rozwijało logiczne myślenie, zadaniowe podejście do stawianych problemów, kreatywności, krytyczne myślenie, kształtowanie umiejętności pracy w zespole, szukanie kompromisów, optymalnych rozwiązań.
Do zobaczenia w II edycji programu!
Opiekun: Kinga Gruszka