• Za wolność Naszą i Waszą
          • Za wolność Naszą i Waszą

          • W ramach szkolnych obchodów 104. rocznicy odzyskania niepodległości przez Polskę w Szkole Podstawowej nr 1 im. ppłka pil. M. Pisarka w Radzyminie, uczniowie kl. VII a pod kierunkiem p. Weroniki Lewandowskiej i p. Grzegorza Jelenia przygotowali okolicznościową akademię, która stała się okazją do zamanifestowania polsko-ukraińskiej solidarności w obliczu trwającej wojny w obronie niepodległości Ukrainy...

            Więcej w artykule „Za wolność Naszą i Waszą” w tygodniku regionalnym Kurier W nr 42  z dnia 22.11.2022 r.  >>>>>> artykuł.pdf

            Link do filmu >>>>> https://www.youtube.com/watch?v=3pVh1BKZshAhttps://www.youtube.com/watch?v=3pVh1BKZshA

            Organizatorzy: Weronika Lewandowska, Grzegorz Jeleń

        • "Szkoła do hymnu"
          • "Szkoła do hymnu"

          • 10 listopada 2022 r. cała społeczność szkoły wzięła udział w akcji Ministerstwa Edukacji i Nauki „Szkoła do hymnu”. Dzień przed Narodowym Świętem Niepodległości o symbolicznej godzinie 11:11 uczniowie wszystkich klas wraz z nauczycielami uroczyście odśpiewali „Mazurka Dąbrowskiego”. W ten sposób włączyliśmy się w uczczenie 104. rocznicy odzyskania przez Polskę niepodległości.

            Podziękowania od MEiN >>>>> szkoladohymnudyplom2022.pdf

        • 104. rocznica Odzyskania przez Polskę Niepodległości
          • 104. rocznica Odzyskania przez Polskę Niepodległości

          • „Nie pragniemy takiej Polski, która by nas nic nie kosztowała…”

            /Jan Paweł II/

            W piątek 11 listopada 2021 roku będziemy uroczyście obchodzić 104. Rocznicę Odzyskania przez Polskę Niepodległości. Odbudowa państwa po 123 latach niewoli była w naszej historii wydarzeniem przełomowym. Wysiłek wielu pokoleń Polaków, trud i ofiara poniesiona w powstaniach narodowych, na frontach I wojny światowej i w krwawych walkach o niepodległość i granice oraz aktywne działania dyplomatyczne doprowadziły do odrodzenia się Ojczyzny.  Wybitnymi postaciami tego procesu są Twórcy Niepodległej: Józef Piłsudski, Roman Dmowski, Jan Ignacy Paderewski, Wincenty Witos, Ignacy Daszyński, Wojciech Korfanty i Józef Haller. Różnili się oni przynależnością społeczną, wyznawaną religią, reprezentowali  różne poglądy polityczne, urodzili się i wychowali pod różnymi zaborami. Są wśród nich żołnierze, dyplomaci, politycy i działacze społeczni. Jest również sławny artysta. Pozostali oni wierni swoim poglądom, ale dla dobra wspólnego potrafili wznieść się ponad partyjne podziały wykorzystując sprzyjającą sytuację międzynarodową doprowadzili naszych przodków do Wolności. Niepodległość miała nie tylko zasłużonych Ojców, ale też wybitne Matki. Chociaż ze względu na realia epoki kobiety nie stały na czele wojsk czy ruchów politycznych, ich praca dla Polski miała nie mniejsze znaczenie. Dziękując za ich poświęcenie, trud i wytrwałość w dążeniu do celu, jakim była wolna, niepodległa i suwerenna Polska nie możemy zapomnieć o szerokich masach rodaków, którzy  na przestrzeni 123 lat niewoli przelewali krew, cierpieli, ale nigdy nie zwątpili w sens walki na różnych frontach ludzkiego życia o Niepodległą. Tym wszystkim, którzy swoją codzienną pracą u podstaw stworzyli podwaliny gospodarki odrodzonego państwa. Ludziom nauki, kultury i sztuki, którzy przez lata niewoli nie zapomnieli o Polsce, ale wręcz przeciwnie, krzewili narodową kulturę i nie pozwolili polskości przeminąć w pomroce dziejów pragniemy podziękować. Kiedy 117 lat temu Henryk Sienkiewicz odbierał nagrodę Nobla za całokształt twórczości, do zgromadzonych w sali słuchaczy tak powiedział o naszej Ojczyźnie: „Głoszono ją umarłą – a oto jeden z tysięcznych dowodów, że ona żyje, głoszono ją podbitą, a oto nowy dowód, że do podbojów jest zdolna?. Niech słowa naszego wybitnego pisarza będą inspiracją także dla dzisiejszego pokolenia Polaków. Niech Polska żyje, a jej obywatele każdego dnia dowodzą światu, że nie ma dla nich rzeczy niemożliwych i nie ma takiej siły, która złamałaby ich ducha. Dokładnie tak, jak 104 lata temu dowiedli tego nasi pradziadkowie. Niech w te trudne dla nas wszystkich dni, kiedy wojna puka do drzwi dumnie powiewające na naszych domach, balkonach i w oknach biało-czerwone flagi będą  naszym hołdem  dla bohaterów , którzy na przestrzeni wieków  walczyli i ginęli  o dobro nas wszystkich  najważniejsze - wolną i suwerenna Polskę. .

            Cześć i chwała Bohaterom.

            Koło Historyczne "Wiarus"

        • Koncert pieśni patriotycznych
          • Koncert pieśni patriotycznych

          • Obchody Święta Odzyskania Niepodległości w naszej szkole rozpoczęły się dnia 09 listopada. W godzinach popołudniowych na sali gimnastycznej odbyły się dwa koncerty Pieśni Patriotycznych. Chór szkolny wykonał sześć pieśni skomponowanych w latach 1905 – 2005. Kolejność  utworów: Rota, Płonie ognisko, Marsz Pierwszej Brygady, Modlitwa obozowa, Biały krzyż, Niechaj Polska żyje w nas. Każdy utwór poprzedzony był komentarzem nawiązującym do okoliczności powstania dzieła oraz autora tekstu i muzyki. Konferansjerami koncertu byli uczniowie klasy VII b: Zuzanna Wasylczuk i Dawid Zawadziło. Młodzież w tej roli spisała się wyśmienicie.

            Gorące podziękowania kierujemy do wszystkich artystów naszej szkolnej estrady. Ukłony dla nauczycieli wychowania fizycznego, którzy użyczyli miejsca swojej pracy.

            Organizator: Iwona Kalicka

        • 11 XI 1673 r. - Bitwa pod Chocimiem
          • 11 XI 1673 r. - Bitwa pod Chocimiem

          • Dokładnie 349 lat temu 11 listopada wojska Rzeczypospolitej Obojga Narodów pod wodzą hetmana Jana Sobieskiego pod Chocimiem stoczyły zwycięską bitwę z armią turecką. Uczestniczące w działaniach wojennych wojsko Rzeczypospolitej liczące ok. 30 tysięcy żołnierzy (22 tysiące z Korony i 8 tysięcy z Litwy) starło się z 30 tysięczną armią turecką, (z czego 11 tysięcy stanowiła piechota (janczarowie), a drugie tyle jazda (spahisi). Pierwsze ataki na pozycje tureckie hetman wielki koronny Jan Sobieski przeprowadził  10 listopada. Miały one na celu rozpoznanie pola walki i rozmieszczenia sił przeciwnika. Właściwa bitwa została rozegrana następnego dnia o świcie , gdy Jan Sobieski poprowadził osobiście swe wojska do szturmu na turecki obóz.  W krwawej  bitwie poległo lub zostało rannych ponad 20 tysięcy tureckich żołnierzy. Było to pod względem skali zniszczenia armii przeciwnika największe zwycięstwo w historii naszej ojczyzny. Co warte podkreślenia  odniesione własnymi siłami. Była to też pierwsza poważna klęska Turków w Europie i choć zwycięstwo nie przyniosło przełomu w toczonej z Imperium Osmańskim wojnie i nie doprowadziło do odzyskania Kamieńca Podolskiego wzrósł mocno prestiż Rzeczypospolitej w Europie .Hetman Jan Sobieski po śmierci  Michała Korybut Wiśniowieckiego został wybrany przez szlachtę  królem, a Turcy okrzyknęli go "Lwem Chocimskim" Zwycięstwo chocimskie było ostatnim tak znaczącym sukcesem odniesionym samodzielnie przez wojska Rzeczypospolitej w XVII wieku.

            Cześć i Chwała Bohaterom

            Koło Historyczne "Wiarus"

        • Wycieczka klasy 1c i 1d
          • Wycieczka klasy 1c i 1d

          • Dnia 9 listopada uczniowie klasy 1c i 1d przenieśli się do niezwykłej krainy. W krainie tej kot chodzi w butach, a królową jest magia. To wszystko za sprawą wycieczki do Mareckiego Centrum Edukacyjno- Rekreacyjnego na przedstawienie pt. ,,Kot w butach'' w wykonaniu Teatru Muzycznego Syrena. 

            Scenografia, kostiumy, śpiew i taniec wzbudzały zachwyt oraz chęć poznawania dalszych losów bohaterów. Z pewnością każdy z nas zapamięta historię dzielnego kota, który walczył o spełnienie marzeń swojego przyjaciela Jaśka.

            Opiekunowie: Natalia Szczepanik, Katarzyna Kwiatkowska

        • Wybory do Samorządu Uczniowskiego
          • Wybory do Samorządu Uczniowskiego

          • Dnia 9 listopada 2022 roku odbyły się wybory do Samorządu Uczniowskiego w Szkole Podstawowej nr 1 im. ppłka pil. Mariana Pisarka w Radzyminie.

            Uprawnionych do głosowania było 649 uczniów z klas IV – VIII.

            Po obliczeniu głosów podaje się do wiadomości wyniki:

            oddano głosów - 568, w tym:

            głosy ważne -  554

            głosy nieważne - 14

            Wyniki wyborów:

            Przewodniczący:

            Berska Aleksandra - klasa 8d

            Zastępcy przewodniczącego:

            Iwanowski Michał – klasa 7a

            Drejewicz Franciszek – klasa 8a

            Członkowie Samorządu  Uczniowskiego

            Bączek Aleksandra – klasa 5c

            Szlufarska Maja – klasa 8a

            Tarapata Helena – klasa 5e

            Głosy liczyli przedstawiciele klas czwartych.

        • Sukcesy reprezentacji chłopców naszej szkoły  w Mistrzostwach Gminy Radzymin
          • Sukcesy reprezentacji chłopców naszej szkoły w Mistrzostwach Gminy Radzymin

          • W dniach 7-8 listopada br. odbyły się Mistrzostwa Gminy Radzymin w piłce koszykowej chłopców w dwóch kategoriach wiekowych. Nasza szkoła wywalczyła awans do finałów rejonowych zajmując I miejsce w kategorii młodzież, klasy VIII-VII.  W zawodach klas VI-V zajęliśmy II miejsce.

            I miejsce w zawodach klas VIII-VII zajęli:

            Norbert Gzowski, Dawid Myśliwiec, Szymon Makowski, Adam Szczypiń, Patryk Kulesza, Szymon Kuczyński, Dominik Kita, Ruszkowski Mateusz,  Jusiński Gabriel, Skórka Szymon Gajewczyk Ignacy, Gniadek Bartek, Zawadzki Szymon, Gałązka Eryk, Pikuliński Oskar

            II miejsca w zawodach klas VI-V zajęli :
            Wojtek Czarnowski, Hubert Kaczmarski, Jakub Żmijewski, Kamil Grzesiak, Adrian Cubrzyński, Michał Roman, Stankiewicz Piotr, Barankiewicz Dawid, Płachecki Borys, Antoni Goska, Machalski Bartek, Roguski Filip

            Opiekun: Arkadiusz Kostrzębski

        • Mein Hobby ist Sport oder…/ Moim hobby jest sport albo…
          • Mein Hobby ist Sport oder…/ Moim hobby jest sport albo…

          • W dniach 3-4.11.2022r. uczniowie na lekcji języka niemieckiego wzięli udział w wyjątkowym projekcie. W sali 2.05 powstał barwny kolaż łączący zamiłowania oraz pasje uczniów z wszystkich klas ósmych. 

            Podczas lekcji uczniowie wykorzystali pomoce dydaktyczne w ramach programu LABORATORIA PRZYSZŁOŚCI (laminator oraz folia do laminowania). Uczniowie mieli za zadanie napisać krótki opis swojego hobby oraz stworzyć jego wizualizację w formie plakatu. Technika była dowolna. Liczył się pomysł, kreatywność i inwencja twórcza.

            W trakcie prezentacji swoich prac dowiedzieliśmy się, że są wśród nas miłośnicy jazdy konnej, sportów wodnych, piłki nożnej, ale również pasjonaci numizmatyki oraz elektrotechniki.

            Lekcja bez wątpienie była inna, niestandardowa, a przez to i ciekawa. Warto jednak było się troszeczkę zaangażować, bo efekt końcowy przerósł oczekiwania wszystkich, dlatego też serdecznie zapraszamy do jego podziwiania w sali 2.05..

            Opracowała: Joanna Czestkowska

        • Jesteśmy Ekocyrkularni
          • Jesteśmy Ekocyrkularni

          • Czym jest gospodarka ekocyrkularna (gospodarka o obiegu zamkniętym) w skrócie GOZ? Gospodarka cyrkularna to model gospodarczy, w którym produkty i usługi są przedmiotem obrotu w zamkniętych pętlach lub cyklach. Zastosowanie zasad gospodarki obiegu zamkniętego w życiu codziennym przyczynia się do ochrony naszej Planety i ograniczenia jej nadmiernej eksploatacji. Model cyrkularny znany m.in. z lekcji przyrody pokazuje, że w środowisku naturalnym nie ma pojęcia odpadu, produkty dla jednych organizmów zbędne dla innych są potrzebne do życia. My również możemy stosować podobne zasady w życiu przez co zaoszczędzimy surowce naturalne oraz skorzystamy na tym finansowo. W jaki sposób?  

            − ograniczać wytwarzanie odpadów w swoim otoczeniu przedszkolu, szkole, domu,

            − robić przemyślane zakupy,

            − ograniczać kupowanie zbędnych rzeczy lub produktów

            − kupować rzeczy trwalsze, lepszej jakości, unikać kupowania podróbek i nietrwałych produktów,

            − odnawiać, naprawiać, ponownie wykorzystywać produkty, które utraciły swoje pierwotne walory,

            − wymieniać się rzeczami

             − nie drukować papieru, korzystać z płatności online, e-faktur, korespondencji elektronicznej,

             − wykorzystywać zeszyty do końca, kupować książki od kolegów ze starszych klas,

            − ograniczać zużycie wody, energii, korzystać z urządzeń energooszczędnych

            − kierować do naprawy zepsuty sprzęt segregować odpady, przekazywać

             − unikać używania produktów chemicznych,

             Starajmy się przed wrzuceniem odpadów do kosza zastanowić się czy nie mogą one jeszcze stanowić materiału dla innych zastosowań. Zastanówmy się nad swoimi przyzwyczajeniami i zastanówmy się jakie ww. rozwiązania możemy prowadzić w swoim otoczeniu.

            Nasza szkoła również podejmuje szereg działań sprzyjających ochronie Naszej Planety.

            1. Zbieramy nakrętki.
            2. Uczestniczymy w akcjach ekologicznych.
            3. Prowadzimy zajęcia warsztatowe.
            4. Prowadzimy segregację odpadów.
            5. Przystąpiliśmy   udziału w I edycji „Konkursu popularyzującego wiedzę o gospodarce o obiegu zamkniętym Ekocyrkularni”.

             >>>>> Dyplom-uznania.pdf

                                        PAMIĘTAJMY KAŻDY Z NAS MOŻE BYĆ EKOCYRKULARNY

            Koordynator: Aneta Żołądek

        • Akcja "IRYS"
          • Akcja "IRYS"

          • W piątek 4 listopada br. uczniowie klasy VI a  pod opieką wychowawcy uczestniczyła w akcji ,,Irys”. Celem akcji, której organizatorem jest Fundacja  Bona Fide – w słusznej sprawie” jest zwrócenie uwagi na społeczeństwa na problemy związane z chorobami Alzheimera  oraz cukrzycą, wsparcie chorych ich rodzin i opiekunów, wsparcie profilaktyki i terapii zajęciowej. Cebulki irysów zostały posadzone na specjalnie przygotowanej grządce przed Domem Ogrodnika. Pierwsze cebulki zostały uroczyście posadzone przez p. Krzysztofa Chacińskiego i jego zastępcę Krzysztofa Dobrzynieckiego. Następnie do sadzenia cebulek zaproszono uczniów radzymińskich szkół. Ponad 300 cebulek irysów zostało również posadzonych na rabatkach przed naszą szkołą. Mamy nadzieję, że wiosną pięknie zakwitną i będą przypominać o celu tej pięknej i jakże pożytecznej akcji.

            Opracowanie SP 1 Radzymin

        • Mistrzostwa Powiatu Wołomińskiego w Unihokeju Chłopców
          • Mistrzostwa Powiatu Wołomińskiego w Unihokeju Chłopców

          • W dniu 03. 11.2022 reprezentacja szkoły klas 4-6 w składzie:

            Arsen Vasylevycz (kapitan), Wojtek Czarnowski, Hubert Kaczmarski, Jakub Żmijewski, Kamil Grzesiak, Bartek Ruczkowski, Adrian Cubrzyński, Gabriel Sarosiek, Michał Roman, Hlib Perepecha, zajęła 5 miejsce w Mistrzostwach Powiatu Wołomińskiego w Unihokeju Chłopców.

            Opiekun: Mariusz Sikorski

        • "Dzień wspomnień i zadumy" w ramach projektu "Z KULTURĄ MI DO TWARZY"
          • "Dzień wspomnień i zadumy" w ramach projektu "Z KULTURĄ MI DO TWARZY"

          • Uczniowie klas II a i III d pamiętali o swoich bliskich, porządkowali groby i zapalili znicze.

            Miesiąc listopad to czas zadumy, refleksji i pamięci o osobach zmarłych oraz tych, którzy stracili swoje życie w obronie naszego kraju. Pamięć o zmarłych jest obowiązkiem każdego człowieka. Wprowadzając dzieci w świat wartości społeczno-moralnych, uczuć patriotycznych, nie może zabraknąć zajęć, przybliżających dzieciom naszych bohaterów narodowych, ludzi, którzy zginęli w obronie naszej ojczyzny. 

            Opracowanie: Marzena Marchel, Marta Gładysz

        • Szkoła Pamięta
          • Szkoła Pamięta

          • "Dla tych, którzy odeszli w nieznany świat, płomień na wietrze kołysze wiatr.

            Dla nich tyle kwiatów pod cmentarnym murem i niebo jesienne u góry...

            Dla tych, którzy odeszli..."

            /Danuta Gellnerowa/

            W słoneczny piątkowy ranek, 28 października br. uczniowie klasy IV g pod opieką wychowawcy udali się na radzymiński Cmentarz Poległych, by uporządkować i odwiedzić  groby Bohaterów, którymi od kilkunastu lat opiekuje się nasza szkoła.

            Placówka otrzymała podziękowania za udział w akcji „Szkoła pamięta” >>>> Dyplom2022.jpg

            Jednym z ważnych powodów naszej obecności na cmentarzu było uczestnictwo w szkolnym projekcie „Wdzięczność i pamięć”. Jego głównym celem jest pielęgnowanie pamięci o Bohaterach walk o niepodległość, Osobach Zasłużonych dla miasta i Ojczyzny, Strażakach, Nauczycielach, dla których miejscem wiecznego spoczynku są radzymińskie nekropolie; kształtowanie pożądanych postaw obywatelskich wśród dzieci i młodzieży; pogłębianie wiedzy uczniów na temat dziejów Polski i historii lokalnej,  krzewienie patriotyzmu oraz promocja krajoznawstwa poprzez odkrywanie i poznawanie miejsc pamięci w najbliższej okolicy.

            Wędrując wśród cmentarnych alejek, słuchaliśmy barwnej opowieści naszego wychowawcy o historii cmentarza i spoczywających snem wiecznym Bohaterach naszej małej i wielkiej Ojczyzny. Poznaliśmy historię symbolicznych mogił i nagrobków opasanych biało – czerwonymi szarfami. To miejsca szczególnie ważne dla naszej szkolnej społeczności. Spoczywają tam Bohaterowie, których pragniemy przywołać z głębi ojczystych dziejów. Jedną z nich jest Zofia Janina z Emsmanów Kukier pseudonim „Jarzębina”. Bohaterska łączniczka Armii Krajowej, zastępczyni Komendanta Wojskowej Służby Kobiet II Rejonu AK „Celków”, kierowniczka placówki Rady Opiekuńczej w Pustelniku (Marki). Pani Janina schwytana i torturowana, 2 września 1944 roku została zamordowana przez Niemców w okolicach Radzymina. To jej grobem, który od kilku lat regularnie odwiedza społeczność naszej szkoły, będziemy jako klasa honorowo opiekować się przez najbliższe miesiące. Należy przy tym podkreślić, że nasza opieka nie będzie polegać tylko na dbaniu o miejsce wiecznego spoczynku „Jarzębiny”, ale również będziemy starali się odnaleźć więcej informacji na jej temat.

            Po uprzątnięciu grobu i zapaleniu zniczy, postawą na baczność i minutą ciszy uczciliśmy pamięć Bohaterki. Następnie nasze znicze zapłonęły pod tablicą, poświęconą poległym lotnikom z września 1939 roku, symbolicznym Krzyżem Katyńskim i obeliskiem upamiętniającym naszych rodaków, którzy zginęli w katastrofie prezydenckiego samolotu pod Smoleńskiem. Był wśród nich ojciec Józef Joniec - prezes Stowarzyszenia Parafiada, z którym wspólnie realizowaliśmy ogólnopolski program edukacyjny „Katyń… Ocalić od zapomnienia”, przyjaciel naszej szkoły.

            Ostatnim akordem naszej wycieczki było uczestnictwo w grze terenowej, która pomogła nam utrwalić wiedzę o historii naszego „małego miasteczka z wielką historią”. Zadowoleni, nieco zmęczeni powróciliśmy do szkoły. Tu czekało na nas jeszcze jedno zaproszenie do udziału w kolejnej edycji szkolnej akcji edukacyjnej „Stalowa Jedynka o bohaterach pamięta… na co dzień nie tylko od święta”. Warto na zakończenie dodać, że było nam bardzo miło spotkać kolegów i koleżanki z innych klas, którzy tak licznie odwiedzili nasze radzymińskie nekropolie, bo jak pisała Wisława Szymborska „umarłych wieczność dotąd trwa, póki pamięcią się im płaci”. My chcemy  i będziemy pamiętać. To nasza historia, nasi Bohaterowie i nasza Ojczyzna.

            Klasa IV G z wychowawcą

        • „Wdzięczność i Pamięć” –  zachęcamy do udziału w projekcie
          • „Wdzięczność i Pamięć” – zachęcamy do udziału w projekcie

          • W ostatnim tygodniu października uczniowie i nauczyciele ze Szkoły Podstawowej nr 1 im. ppłka pil. M. Pisarka w Radzyminie przystąpili do realizacji szkolnego projektu „Wdzięczność i Pamięć”. Jednym z pierwszych działań podjętych w ramach długofalowej akcji, było uporządkowanie miejsc wiecznego spoczynku bohaterów i osób zasłużonych, znajdujących się na radzymińskich nekropoliach.

            Otaczanie opieką miejsc pamięci narodowej oraz grobów bohaterów i osób zasłużonych to wieloletnia tradycja Szkoły Podstawowej nr 1 im. ppłka pil. M. Pisarka w Radzyminie, głęboko wpisująca się w filozofię placówki, która nawiązując do najpiękniejszych tradycji szkolnictwa z okresu II RP, stara się kształcić kolejne pokolenia młodzieży w duchu patriotyzmu i szacunku dla polskiej historii.

            Troska o groby bohaterów i osób zasłużonych dla miasta, regionu, czy Ojczyzny jest ważnym elementem pobudzania świadomości historycznej, narodowej i obywatelskiej wśród młodzieży, służy umacnianiu więzi z lokalnym środowiskiem, a także pozwala zrozumieć uczniom ogromną wartość angażowania się w działalność społeczną.

            Więcej TUTAJ >>>>>>  Wdziecznosc_i_Pamiec-opis.pdf

            Jako społeczność szkoły, której Patron – ppłk pil. Marian Pisarek nie ma własnego grobu, gdyż miejscem jego spoczynku stały się wody Kanału La Manche, powinniśmy tym szczególniej odczuwać potrzebę objęcia opieki nad grobami innych Zasłużonych Rodaków. Wiele z nich otoczonych jest troską przez rodzinę, czy lokalną społeczność, ale są też takie, nad którymi pamięć ludzka już wygasła.

            Koordynatorzy Projektu „Wdzięczność i Pamięć” - Weronika Lewandowska, Grzegorz Jeleń

        • SZKOŁA PAMIĘTA
          • SZKOŁA PAMIĘTA

          • SZKOŁA PAMIĘTA - 28 października 2022r. klasa IIe wybrała się na Cmentarz Poległych 1920r. w Radzyminie aby uczcić pamięć minutą ciszy tych, którzy zginęli za naszą Ojczyznę zatrzymując się przy grobach bohaterów.

            W ramach projektu „WDZIĘCZNOŚĆ I PAMIĘĆ” objęliśmy opieką Mogiłę Ofiar Zbrodni Hitlerowskich. Wspólnie z rodzicami i uczniami naszej klasy w to piątkowe, słoneczne przedpołudnie uporządkowaliśmy mogiłę, złożyliśmy kwiaty oraz zapaliliśmy znicze.

            Opiekun: Agata Piwowarska

        • Szkoła Pamięta
          • Szkoła Pamięta

          • W dniach 26-27 października 2022r. Szkolny Klub Wolontariusza włączył się do akcji Szkoła Pamięta (#SzkołaPamięta) pod patronatem Ministerstwa Edukacji i Nauki. Nasi wolontariusze wraz ze swoimi opiekunami udali się na Cmentarz Poległych 1920r w Radzyminie aby uporządkować grób Józefa Umera, weterana wojny polsko-bolszewickiej 1919-1921, żołnierza 8 Pułku Piechoty Legionowej w okresie II Rzeczypospolitej oraz ,, Stary Cmentarz gdzie zaopiekowano się grobem Karola Łobodowskiego, Kustosza Cmentarza Poległych w 1920r. w Radzyminie. Uczniowie z powagą i wielkim zapałem przystąpili do akcji, kontynuując działania w kolejnych dniach.

            Opiekunowie Aneta Żołądek, Iwona Smoczyńska

        • Klocki Lego education Spike Prime na lekcjach j. polskiego w programie Laboratoria Przyszłości
          • Klocki Lego education Spike Prime na lekcjach j. polskiego w programie Laboratoria Przyszłości

          • W październiku br. uczniowie klasy 5d podczas zajęć z języka polskiego korzystali z pomocy dydaktycznej w ramach programu Laboratoria Przyszłości - zestawy klocków Lego education Spike Prime.

            Wykorzystanie kloców Lego do stworzenia pojazdów przyszłości dla mieszkańców naszej planety z roku 3015 (w nawiązaniu do utworu literackiego czytanego na lekcji)  to wspaniała zabawa połączona z rozwojem umiejętności społecznych (praca w grupach), kształtuje umiejętność komunikowania się oraz kreatywnego myślenia, wychodzenia poza schematy. Część pojazdów została uruchomiona, za pomocą specjalnego systemu, uczniowie przygotowali wyścig pojazdów. 

            Wykorzystanie zestawów Lego na lekcjach języka polskiego idealnie wpasowuje się w zasadę intertekstualności, uczniowie patrzą i widzą szerzej, przestają myśleć stereotypowo, szukają rożnych rozwiązań.

            Uczenie dzieci kreatywnego i logicznego myślenia oraz rozwijania nowych perspektyw gwarantuje osiąganie sukcesów w życiu.

            Opracowanie: Dominika Paprocka

        • Moduł Woda - wykorzystanie pomocy dydaktycznej w ramach Laboratoriów Przyszłości
          • Moduł Woda - wykorzystanie pomocy dydaktycznej w ramach Laboratoriów Przyszłości

          • W październiku br. uczniowie klas ósmych podczas zajęć Klubu Chemika korzystali z pomocy dydaktycznej w ramach programu Laboratoria Przyszłości - Moduł WODA - Najlepsze chłodziwo. Badano zjawiska przewodnictwa cieplnego różnych substancji. Uczniowie doskonali się w pracy laboratoryjnej, uczyli się planować, przeprowadzać i opisywać doświadczenia. Wykorzystując zestaw doświadczenia 10 badali temperatury różnych substancji w określonym czasie. Ma to na celu sprawdzenie, która z cieczy jest najlepszym chłodziwem. Sprawdzali też doświadczalnie hipotezę i formułowali wnioski z eksperymentu. Na podstawie pomiarów uczniowie sporządzali wykres zależności czasu i temperatury.

            Uczniowie dzięki pomocy dydaktycznej doskonalili umiejętność dokładnego wykonywania pomiarów i graficznego przedstawiania wyników swojej pracy. Doskonalili też umiejętność prowadzenia pracy badawczej.

            Organizator: Iwona Waliszkiewicz

        • OGÓLNOPOLSKI KONKURS PLASTYCZNY KIERUNEK - BEZPIECZEŃSTWO
          • OGÓLNOPOLSKI KONKURS PLASTYCZNY KIERUNEK - BEZPIECZEŃSTWO

          • 1 września br. wystartował ogólnopolski konkurs plastyczny organizowany w ramach projektu "Kampania Kolejowa ABC II", realizowany przez Urząd Transportu Kolejowego. Klasa 3d podjęła wyzwanie przygotowania w ramach konkursu makiety miasta Peronowo. Głównym celem kampanii jest promowanie bezpieczeństwa na kolei. Zadaniem dzieci było przedstawienie w formie makiety lub rysunku sytuacji, która pokazuje bezpieczne zachowanie na terenach kolejowych. Tworząc pracę uczniowie przypomnieli sobie zasady bezpieczeństwa w pobliżu torów oraz omówili wzorce związane z odpowiedzialnym zachowaniem się podczas korzystania z transportu kolejowego. Dzieci włożyły wiele wysiłku w przygotowanie makiety, czekamy z niecierpliwością na wyniki konkursu.

            Uczniowie otrzymali pamiątkowy dyplom wraz z odblaskami za udział w ww. konkursie plastycznym.

            Dyplom >>>>>>> dyplom-kolejoweABC.jpg

            Opracowanie: Marta Gładysz

    • Kontakty

      • Szkoła Podstawowa nr 1 im. ppłka pil. Mariana Pisarka
      • dor.poz@gmail.com - Dorota Poznańska
      • Sekretariat (nowy budynek szkoły) czynny w godz. 07.30-16.00
        tel. (+48) 22 786-72-79
      • ul. 11 Listopada 2
        05-250 RADZYMIN
        Poland
  • Galeria zdjęć

      brak danych