• Wiem, Rozumiem, Pomagam
          • Wiem, Rozumiem, Pomagam

          •  W kwietniu obchodzimy Światowy Dzień Świadomości Autyzmu. Zachęcamy uczniów naszej szkoły

            do zapoznania się z gazetką tematyczną na I piętrze starego budynku. Dowiecie się, m.in. dlaczego niebieski jest kolorem autyzmu, dlaczego jego międzynarodowym symbolem są kolorowe puzzle oraz poznacie fakty i mity na jego temat. Przyjdź, przeczytaj, poznaj.

            Osoby w spektrum autyzmu są wśród nas, dlatego rozpalamy małą iskierkę, aby przybliżyć Wam ten temat. Mamy nadzieję, że nauczy nas to szacunku, wzajemnego zrozumienia i empatii.

            Każdy z nas jest różny, wyjątkowy i tak samo ważny.

                     Pamiętaj!  Nie oceniaj, Nie odsuwaj się, Nie wykluczaj.

            Opracowanie: Maria Bal-Stach

        • Insurekcja Kościuszkowska 1794 roku
          • Insurekcja Kościuszkowska 1794 roku

          • W poniedziałek  4 kwietnia 2022 roku minie 228 rocznica bitwy pod Racławicami, pierwszego sukcesu wojsk polskich nad rosyjskimi dowodzonymi przez generała Tormasowa w Powstaniu Kościuszkowskim, które było pierwszym z wielkich polskich powstań narodowych, o naszym zwycięstwie przesądził śmiały atak oddziału kosynierów na rosyjskie armaty. 

            Za oficjalną datę wybuchu powstania przyjmuje się 24.III.1794 Roku, kiedy to na krakowskim ryku Tadeusz Kościuszko złożył uroczystą przysięgę. Powstanie rozpoczęło się jednak dwanaście dni wcześniej, kiedy brygadier Antoni Madaliński nie chcąc dopuścić do redukcji dowodzonej przez siebie I Wielkopolskiej Brygady Kawalerii Narodowej wyruszył z Ostrołęki do Krakowa. Po wygranej bitwie pod Racławicami powstanie wybucha 17 kwietnia 1794 roku w Warszawie a sześć dni później w Wilnie.

            Mimo początkowych sukcesów po przystąpieniu do walk po stronie rosyjskiej Prusaków, przegranych bitwach pod Szczekocinami, Maciejowicami i rzezi Pragi (4.XI.1794 r.) dokonanej przez oddziały Suworowa powstanie upadło, grzebiąc na wiele lat polskie marzenia o niepodległości. 

            Cześć i Chwała Bohaterom

            Koło Historyczne "Wiarus"

        • XVII rocznica narodzin świętego Jana Pawła II
          • XVII rocznica narodzin świętego Jana Pawła II

          • „Musicie być mocni mocą miłości, która jest potężniejsza niż śmierć..." 

            Jan Paweł II

            W sobotę  2 kwietnia  minęła 17. rocznica narodzin dla nieba świętego Jana Pawła II papieża Polaka. W tym szczególnie trudnym dla nas wszystkich czasie warto przywołać jego słowa "Musicie być mocni mocą miłości", które padły podczas pierwszej pielgrzymki do ojczyzny w 1979 roku. Pierwszy raz  od 2005 roku nie mogliśmy licznie uczestniczyć w uroczystościach na Cmentarzu Poległych. Nie mogliśmy składać wiązanek kwiatów i palić zniczy ogni naszej pamięci ale w naszych sercach pozostaje głęboka wdzięczność za jego życie, pontyfikat i pamiętną wizytę na radzymińskiej nekropolii 13 czerwca 1999 roku. Będziemy pamiętać słowa, które nam wtedy pozostawił. „Wiecie, że urodziłem się w 1920 r. w maju, w tym czasie, kiedy bolszewicy szli na Warszawę. I dlatego noszę w sobie od urodzenia wielki dług wdzięczności w stosunku do tych, którzy podjęli walkę z najeźdźcą i zwyciężyli." Niech ta moc miłości sprawi, że Jan Paweł II będzie  obecny wśród nas poprzez nasze codzienne działania. Nasza modlitwę i naszą odpowiedzialność i solidarność w ramach różnych inicjatyw związanych ze wzajemną troską w czasie epidemii koronawirusa i pomocy ofiarom okrutnej napaści Rosji na Ukrainę.

            Koło Historyczne "Wiarus

        • "W ZDROWYM CIELE ZDROWY DUCH"
          • "W ZDROWYM CIELE ZDROWY DUCH"

          • Uczniowie klasy 2f zawsze chętnie przystępują do realizacji programów oraz przedsięwzięć promujących zdrowe żywienie. W piątkowy, słoneczny dzień wszystkie dzieci chętnie wykonały sałatki warzywne oraz owocowe. Podczas realizacji uczniowie  przestrzegali zasad higieny i estetyki przygotowywania posiłków oraz bezpiecznego posługiwania się narzędziami. W czasie pracy śpiewali tematyczne, wcześniej poznane piosenki o zdrowym odżywianiu oraz aktywnym trybie życia. Uczniowie rozumieją, jak ważne jest spożywanie każdego dnia  warzyw i owoców. Każdy uczeń, bez wyjątku na koniec zajęć skosztował swojej pysznej ,,bomby witaminowej''.

            Opracowanie: Agata Szymborska

        • MIĘDZYNARODOWY PROJEKT EDUKACYJNY „EMOCJA”
          • MIĘDZYNARODOWY PROJEKT EDUKACYJNY „EMOCJA”

          • To już czwarty moduł Międzynarodowego Projektu Edukacyjnego „Emocja”, do którego ochoczo przystępuje klasa 3e wraz z wychowawczynią Kamilą Tyburską.

            Tematyką tego modułu jest EMPATIA.

            Empatia to powszechnie znane słowo, czy jednak zdajemy sobie sprawę, co to oznacza być człowiekiem empatycznym? Greckie słowo "empátheia" oznacza "cierpienie". W psychologii termin empatia odnosi się do zdolności zauważania i współodczuwania stanów emocjonalnych innych ludzi. Empatii nie należy mylić ze współczuciem. Współczucie stawia nas niejako wyżej od osoby, której współczujemy, zaś zdolność empatii to umiejętność postawienia się w sytuacji innej osoby.

            W praktyce empatia jest niezwykle ważną umiejętnością społeczną. Osoba o znacznych zdolnościach empatycznych rozumie własne emocje i potrafi trafnie rozpoznać stany emocjonalne u innych ludzi. Wpływa to korzystnie na rozumienie zależności społecznych oraz relacje interpersonalne. Osoby empatyczne są świadome uczuć innych osób, dostrzegają podłoże wyznawanych przez nie wartości i potrafią wczuć się w konkretne sytuacje. Taka percepcja świata pozwala na weryfikowanie własnych poglądów i przyznawanie się do błędów, a także znaczne ograniczenie zachowań agresywnych. Brak empatii w kontekście społecznym jest zjawiskiem negatywnym, ponieważ prowadzi do obojętności, trudności w rozwiązywaniu konfliktów i sięgania rozwiązań siłowych.

            Zasadniczy wpływ na poziom empatii ma środowisko, w jakim przebywamy oraz panujące w nim akceptowane wzorce zachowań.

            Obecna sytuacja polityczna na świecie wskazuje, że warto jest zadbać o prawidłowy rozwój poziomu empatii już od najmłodszych lat.

            PLAKAT >>>> eduresized_plakat-modulu-4_LI.jpg

            Opracowanie: Kamila Tyburska

        • Projekt edukacyjny "Łączka i inne miejsca pamięci"
          • Projekt edukacyjny "Łączka i inne miejsca pamięci"

          • 24 marca 2022 r. uczniowie z naszej szkoły wzięli udział w warsztatach historycznych zorganizowanych w ramach Projektu Edukacyjnego Instytutu Pamięci Narodowej pt. „Łączka i inne miejsca pamięci”. Młodzież miała możliwość zapoznać się z pracą antropologa. Niezwykle ciekawy wykład wygłosiła antropolog Angelika Słodka z Wydziału Identyfikacji Biura Poszukiwań i Identyfikacji IPN.

            Po zakończonym wykładzie uczestnicy wzięli udział w warsztatach edukacyjnych. Mieli za zadanie wcielić się w role zespołu antropologów, aby podjąć próbę identyfikacji osoby poszukiwanej. Należy podkreślić, że reprezentanci naszej szkoły, uczniowie klas ósmych: Aleksandra Mianowska, Zuzanna Jabłecka, Rozalia Rembecka, Lena Wardakowska, Daria Ziółkowska i Krzysztof Mikołajewski prawidłowo rozwiązali bardzo trudne zadanie.

            Warsztaty odbyły się w Centrum Edukacyjnym IPN  „Przystanek Historia” w Warszawie.

            Opiekun: Władysław Kolatorski

        • Wyniki szkolnego konkursu matematycznego  „Wzorowy Matematyk”
          • Wyniki szkolnego konkursu matematycznego „Wzorowy Matematyk”

          •  Dnia 24 marca 2022 r.  w Szkole Podstawowej nr 1 im. ppłka pil. Mariana Pisarka odbył się konkurs matematyczny dla klas trzecich „Wzorowy Matematyk”.

            Celem konkursu było sprawdzenie umiejętności ścisłych uczniów oraz zachęcenie do rozwijania pasji matematycznych i samodzielności oraz odkrywania ukrytych talentów, rozwinięcia nawyku twórczego i logicznego myślenia.

            Zmagania z matematyką odbywają się w naszej szkole corocznie i zawsze cieszą się wśród uczniów ogromnym zainteresowaniem. W tym roku zadaniem młodych matematyków było poprawne rozwiązanie dziesięciu zadań o różnym stopniu trudności. Obejmowały one obliczenia w zakresie czterech działań, odczytywanie danych z wykresów, mierzenie odcinków oraz zadania tekstowe. W rezultacie matematycznych zmagań zostali wyłonieni zwycięzcy:

            I miejsce i tytuł Wzorowego Matematyka klasy III otrzymali:

            Julia Kaznowska kl. III g 17 pkt/22 pkt

            Łukasz Niedzieski kl. III g 17 pkt/22 pkt

            II miejsce

            Daniel Słyk kl. III a  16 pkt/22  pkt

            III miejsce

            Natalia Młynarska III b   15 pkt/22pkt

            Julia Suchta III f   15 pkt/22 pkt

            Gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów matematycznych.

            Koordynatorzy konkursu: Kamila Tyburska, Justyna Zborowska

        • Niecodzienne spotkanie z lekturą  -  tworzymy makietę Akademii pana Kleksa
          • Niecodzienne spotkanie z lekturą - tworzymy makietę Akademii pana Kleksa

          • Pierwszego dnia kalendarzowej wiosny uczniowie klasy 4e z chęcią i fascynacją przystąpili do projektu, który obejmował: przeczytanie lektury "Akademia Pana Kleksa" Jana Brzechwy, wskazanie elementów świata przedstawionego, uporządkowanie planu wydarzeń, omówienie wybranych przygód związanych między innymi
            z historią szpaka Mateusza,a także wykonanie makiety ogrodu i budynku Akademii Pana Kleksa. Praca w grupach przebiegała zgodnie. Uczestnicy samodzielnie i z entuzjazmem wykonali wszystkie zaplanowane zadania.
            Po części artystycznej zespoły przygotowały opisy makiet. Naszym studentom dopisywał radosny i twórczy nastrój.

            Opracowanie: Anna Piechucka

        • Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa 2.0 w bibliotece
          • Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa 2.0 w bibliotece

          • W końcowej fazie realizacji są projekty czytelnicze w klasach, które szkoła miała przeprowadzić w ramach Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0 na lata 2021-2025. Ich efekty mogą podziwiać czytelnicy biblioteki szkolnej, odwiedzając jej progi.

            M. in. w klasach pierwszych cieszył się ogromnym zainteresowaniem temat: „Zwierzęta w naszych domach”, który dzieci opracowywały w oparciu o uwielbiane przez nich książeczki opowiadające o opiece nad zwierzętami w zoo i w domu. Starsze klasy natomiast „ruszyły w świat”, realizując temat: „Podróżuję z książką w poszukiwaniu tajemnicy i zagadki”.

            Uczniowie wraz z opiekunami projektów skorzystali z zasobów biblioteki szkolnej jak i własnych biblioteczek domowych. Oczekujemy na kolejne sprawozdania i materiały z realizacji pozostałych projektów czytelniczych.

            Opracowanie: Agnieszka Dudek, Agnieszka Cichy

        • IV Narodowy Dzień Pamięci Polaków ratujących Żydów pod okupacją niemiecką
          • IV Narodowy Dzień Pamięci Polaków ratujących Żydów pod okupacją niemiecką

          • "W hołdzie Obywatelom Polskim – bohaterom, którzy w akcie heroicznej odwagi, niebywałego męstwa, współczucia i solidarności międzyludzkiej, wierni najwyższym wartościom etycznym, nakazom chrześcijańskiego miłosierdzia oraz etosowi suwerennej Rzeczypospolitej Polskiej, ratowali swoich żydowskich bliźnich od Zagłady zaplanowanej i realizowanej przez niemieckich okupantów".

            /20.03.2018 r. - Prezydent Rzeczypospolitej Polskiej Andrzej Duda/

            W czwartek 24 marca br. minie  IV  Narodowy Dzień Pamięci Polaków ratujących Żydów pod okupacją niemiecką. Dzień ten związany jest z tragicznym losem rodziny Ulmów oraz ukrywanych przez nich Żydów we wsi Markowa na Rzeszowszczyźnie, którzy 24 marca 1944 roku, w wyniku donosu, zostali zamordowani przez Niemców. W tym roku mija 77 lat od tych wydarzeń. Święto to jest wyrazem czci dla wszystkich Polaków, którzy okazując miłosierdzie i współczucie pomagali Żydom skazanym przez Niemców na całkowita eksterminację podczas II wojny światowej. Każdy przejaw pomocy  okazany ukrywającym się Żydom był wyrazem największego heroizmu, zważywszy  na grożącą za to karę śmierci ustanowioną przez niemieckiego okupanta na terenie Polski.

            Cześć i chwała Bohaterom

            Koło Historyczne "Wiarus"

        • Zebrania z rodzicami
          • Zebrania z rodzicami

          • Dnia 22 marca 2022 r. (wtorek) zapraszamy Rodziców na zebrania klasowe z wychowawcami - w trybie stacjonarnym:

            Klasy I - III o godz. 16.00.

            Klasy IV - VIII o godz. 17.30.

        • Dzień Szalonych Fryzur - 21 marca
          • Dzień Szalonych Fryzur - 21 marca

          • 21 marca 2022 z okazji PIERWSZEGO DNIA WIOSNY Samorząd Uczniowski zorganizował DZIEŃ SZALONYCH FRYZUR.

            Tego dnia nie tylko na głowach uczniów, ale i nauczycieli, zawitały szalone, zabawne fryzury. W szkole pojawiło się wiele nowych osób, wśród nich celebryci z pierwszych stron gazet. Niektórzy zmienili swój image na tyle, że byli nie do poznania. Do grona nauczycieli zawitały „nowe twarze”😊 To był dzień pełen uśmiechu. A na dowód kilka zdjęć, które udało się zrobić tego dnia😊
            Wszystkim uczniom, nauczycielom i pracownikom szkoły, dziękujemy za wspólną zabawę.

            Opracowanie: Katarzyna Loba

        • Zdrowe odżywianie
          • Zdrowe odżywianie

          • Robimy zdrowe kanapki... 21 marca uczniowie klasy 1a przygotowywały pyszne i zdrowe kanapki. Przypomnieliśmy sobie zasady bezpieczeństwa, których należy przestrzegać podczas posługiwania się nożem. Dzieci dowiedziały się, jakie produkty należy jeść, żeby być zdrowym oraz dlaczego musimy się zdrowo odżywiać. Zostały zapoznane z piętrami piramidy zdrowia. Następnie nazywały produkty, z których można zrobić smaczne i zdrowe kanapki. Samodzielnie smarowały pieczywo masłem, a następnie układały na kromkach wybrane przez siebie produkty. Podczas robienia kanapek kształciły odpowiednie nawyki żywieniowe, rozwijały kreatywność oraz dbałość o higienę. Okazało się, że naszym milusińskim najlepiej smakowały kanapki zrobione własnoręcznie, które wyglądały pięknie, kolorowo i zawierały mnóstwo witamin.

            Opracowanie: Marzena Marchel

        • Dzień Kolorowej Skarpetki
          • Dzień Kolorowej Skarpetki

          • Dzień Kolorowej Skarpetki - Światowy Dzień Zespołu Downa. Kolorowe skarpetki to symbol solidaryzowania się z chorymi na Zespół Downa. Dziś w pierwszy dzień wiosny obchodziliśmy w klasie 1a Światowy Dzień Zespołu Downa, święto ustanowione w 2005 roku z inicjatywy Europejskiego Stowarzyszenia Zespołu Downa. Celem dnia jest podniesienie świadomości na temat życia i potrzeb osób z zespołem Downa.

            Opiekun: Marzena Marchel

        • Europejski Dzień Logopedy
          • Europejski Dzień Logopedy

          • Z okazji przypadającego na początku marca Europejskiego Dnia Logopedy odbyły się w Naszej Szkole warsztaty słuchowe pt. „Kto słucha nie błądzi”. Warsztaty przeprowadzone zostały w klasach pierwszych. Celem  odbytych zajęć profilaktycznych było uświadomienie najmłodszym uczniom jak zbudowane jest ucho i jak prawidłowo funkcjonuje narząd słuchu. Warsztaty miały uzmysłowić dzieciom jak należy prawidłowo dbać o słuch i ćwiczyć percepcję słuchową, przestrzegały również przed negatywnymi skutkami nadwyrężenia lub uszkodzenia słuchu, które bezpośrednio mogą się przełożyć na trudności szkolne.

            Podczas warsztatów uczniowie dowiedzieli się:

            - jak zbudowane jest ucho

            - jaki poziom  hałasu może uszkodzić słuch

            - jakie czynniki uszkadzają słuch

            - jak nadwyrężony - uszkodzony słuch wpływa na trudności szkolne

            - jak dbać o słuch

            - jak dobrze słuchać żeby rozumieć

            - jakie mamy rodzaje dźwięków

            Podsumowaniem warsztatów był Quiz dotyczący prezentowanych treści. Quiz pozwolił aktywnie włączyć się dzieciom do prowadzonych zajęć, oraz utrwalił u uczniów prezentowane treści. Dzieci bardzo aktywnie i chętnie uczestniczyły w warsztatach.

            Organizatorzy warsztatów: Iwona Szymańska, Katarzyna Staniszewska

        • Akademia Bezpiecznego Puchatka
          • Akademia Bezpiecznego Puchatka

          • Akademia Bezpiecznego Puchatka to ogólnopolski program edukacyjny skierowany do uczniów klas I szkół podstawowych. Kontynuując tradycję z ubiegłych lat również w tym roku szkolnym nasza Szkoła przystąpiła do  kolejnej, tym razem  XIII edycji Akademii Bezpiecznego Puchatka. Zajęcia w ramach Programu zostały przeprowadzone w oparciu o starannie opracowane materiały edukacyjne. Program kształtował u dzieci postawy odpowiedniego, bezpiecznego zachowania się w sytuacjach dla nich niecodziennych, trudnych, uczył właściwych reakcji na zagrożenia jakie mogą wystąpić w życiu codziennym. Uczniowie aktywnie i z zaangażowaniem uczestniczyli w realizacji zadań. Po odbytych zajęciach dzieci miały szansę zweryfikować swoją wiedzę rozwiązując Ogólnopolski Test Bezpieczeństwa. Odpowiadając na pytania uczniowie wykazali się dużą wiedzą z zakresu poznanej tematyki związanej z bezpieczeństwem. Dzięki temu nasza Szkoła otrzymała Certyfikat potwierdzający udział w Programie Akademia Bezpiecznego Puchatka.Dziękuję wszystkim Uczestnikom, Rodzicom oraz Wychowawczyniom klas pierwszych za zaangażowanie i pomoc w realizacji tego projektu.

            CERTFIKAT >>>>> eduresized_certyfikat.png

            Koordynator projektu:  Marzena Marchel

        • Pasowanie na czytelnika
          • Pasowanie na czytelnika

          • W marcu uczniowie klas pierwszych naszej szkoły zostali pasowani na czytelników biblioteki szkolnej.

            Podczas  uroczystości uczniowie zapoznali się z regulaminem obowiązującym w bibliotece. Odgadywali bajkowe zagadki, zapoznali się z księgozbiorem biblioteki i sposobem wypożyczania książek. Dowiedzieli się także jak należy dbać o książki. Poznali również krótką historię powstania alfabetu i jego różnych odmian,  w tym alfabetu dla niewidomych.

            Na koniec złożyli przyrzeczenie czytelnika, że zawsze będą szanować książki.

            Wszyscy uczniowie otrzymali pamiątkowy dyplom, zakładkę oraz figurkę „Duszka Książkouszka”. Po raz pierwszy wypożyczyli pierwszą książkę, wśród których, największym zainteresowaniem cieszyły się nowości zakupione w ramach Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0 na lata 2021-2025.

            Podczas kolejnego spotkania w bibliotece każdy z uczniów  samodzielnie wykonał swoją pierwszą zakładkę do książki - wszystkie były pięknie i estetycznie wykonane.

            Szkoła uczestniczy w programie „Czytające Szkoły” z Fundacji Cała Polska Czyta Dzieciom. W związku z tym  wychowawcy klas I –III czytają codziennie dzieciom wybrane fragmenty książek. Jesteśmy więc przekonani, że uczniowie będą często odwiedzać bibliotekę i czytać wypożyczone książki.

            Wszystkim małym czytelnikom życzymy wspaniałych przygód w świecie książek!

            Organizator: Agnieszka Cichy, Agnieszka Dudek

             

             

    • Kontakty

      • Szkoła Podstawowa nr 1 im. ppłka pil. Mariana Pisarka
      • dor.poz@gmail.com - Dorota Poznańska
      • Sekretariat (nowy budynek szkoły) czynny w godz. 07.30-16.00
        tel. (+48) 22 786-72-79
      • ul. 11 Listopada 2
        05-250 RADZYMIN
        Poland
  • Galeria zdjęć

      brak danych