Jak co roku, z okazji Europejskiego Dnia Logopedy, zostały zorganizowane warsztaty logopedyczne. W tym roku do ćwiczeń logopedycznych włączone zostały elementy integracji sensorycznej „Sensologopedia”. Podczas zajęć uczniowie utrwalali ćwiczone głoski, stymulując jednocześnie percepcję wzrokową, słuchową i czuciową. Stymulacja wielozmysłowa umożliwiła dostarczanie bodźców do ośrodkowego układu nerwowego, pobudzając przez to jego rozwój. Podczas aktywności ruchowych dzieci uczyły się planowania ruchu – umiejętności koniecznej potem do opanowania mowy, czytania i pisania. Umożliwienie dziecku poznania wielozmysłowego polegało na dostarczaniu mu zróżnicowanych bodźców zapachowych, smakowych i dotykowych. Podczas zajęć dzieci wyszukiwały i rozpoznawały przedmioty o różnych fakturach (piasek kinetyczny, kisiel). Rozpoznawały i nazywały przedmioty nie widząc ich, a jedynie dotykając. Chodziły po różnych fakturach i powierzchniach, powtarzając za terapeutą wyrazy i wierszyki z ćwiczonymi głoskami. Rozpoznawały różne dźwięki dzwonków terapeutycznych.
Przygotowane zadania wielozmysłowego doświadczania rozwijały ośrodkowy układ nerwowy i doskonaliły artykulację u dzieci. Ćwiczenia prowadzone w tej formie bardzo podobały się uczniom i sprawiły im wiele radości. Dzieci bawiąc się zarazem uczyły się.
Opracowanie: Iwona Szymańska, Katarzyna Staniszewska