• Wycieczka do immersyjnego centrum filmowego
          • Wycieczka do immersyjnego centrum filmowego

          • Dnia 3 kwietnia  w słoneczny, wiosenny poranek klasa 2d oraz 2f pod opieką pań: Anety Jusińskiej, Agaty Szczepanik oraz Agnieszki Cichy udały się do niezwykłego miejsca - Kleks. Magia Kina w Warszawie. To pierwsze w Polsce immersyjne centrum filmowe.  Na miejscu uczniowie wzięli udział w pokazie filmowym oraz warsztatach podczas, których zobaczyli jak powstaje film oraz mieli okazję odkryć tajniki planu zdjęciowego angażując wszystkie swoje zmysły.
            Wszyscy zadowoleni i pełni wrażeń  wracali do szkoły. 
            Zapraszamy do galerii zdjęć.

            Opracowanie: Aneta Jusińska, Agata Szczepanik

        • Akcja "Giga laurka dla strażników lasu’’
          • Akcja "Giga laurka dla strażników lasu’’

          • W dniach 17.03.2025 r - 07.04.2025 r. w Szkole Podstawowej nr 1 im. ppłka pil.  Mariana Pisarka odbyła się akcja ,, Giga laurka dla strażników lasu’’. Była to już IV ogólnopolska edycja objęta Honorowym Patronatem Marszałka Województwa Mazowieckiego.

             Celem akcji było podkreślenie oraz docenienie ciężkiej pracy Strażaków i Leśników, którzy chronią lasy. Wyrażenie wdzięczności za ich trud oraz podejmowane niebezpieczeństwo.

            W akcji udział brali uczniowie klas 1-3. Prace uczniów były pomysłowe, kolorowe i estetycznie wykonane.  Dostarczone laurki z pewnością sprawią radość strażnikom lasu.

            Koordynator akcji: Natalia Pomaska

        • 15. rocznica katastrofy pod Smoleńskiem
          • 15. rocznica katastrofy pod Smoleńskiem

          •  „Świadomość własnej przeszłości pomaga nam włączyć się w długi szereg pokoleń,                                                     by przekazać następnym wspólne dobro – Ojczyznę.”

            /św. Jan Paweł II/

            W  czwartek, 10 kwietnia 2025 roku minie 15. rocznica jednego z najtragiczniejszych wydarzeń w dziejach naszego narodu. W katastrofie lotniczej pod Smoleńskiem zginęło 96 wybitnych obywateli Rzeczypospolitej Polskiej z jej Prezydentem - Lechem Kaczyńskim, Pierwszą Damą - Marią Kaczyńską i ostatnim prezydentem na uchodźctwie - Ryszardem Kaczorowskim na czele. Polska delegacja miała wziąć udział w obchodach 70. rocznicy Zbrodni Katyńskiej. W 1940 roku, zamordowana została  na polecenie najwyższych władz Związku Socjalistycznych Republik Sowieckich, strzałem w tył głowy, świadomie, z zimną krwią - elita polskiego narodu. Prawie 70 lat później, mając w pamięci to straszliwe, tak długo zakłamywane doświadczenie, polska delegacja pragnęła , oddać hołd ofiarom tej zbrodni, powiedzieć głośno o tym, jaki był  jej cel. Przypomnieć, że nam  nie wolno o niej zapomnieć. I ci, którzy z tą misją polecieli, zginęli. Był wśród nich przyjaciel naszej szkoły ojciec Józef Joniec prezes Stowarzyszenia Parafiada, z którą realizowaliśmy ogólnopolski  program edukacyjny "Katyń - ocalić od zapomnienia". Warto w tym miejscu dodać ,że idea programu narodziła się w naszej szkole podczas zajęć koła historycznego "Wiarus" w 2007 roku. Katyńskie Dęby Pamięci przywołują pamięć o polskich oficerach - ofiarach tej zbrodni.

            Cześć i Chwała Bohaterom.

            Stalowa Jedynka chce i będzie o Was pamiętać.

            Koło Historyczne "Wiarus”

        • 81. rocznica zrzutu żołnierzy „Cichociemnych”
          • 81. rocznica zrzutu żołnierzy „Cichociemnych”

          • „W obliczu Boga Wszechmocnego i Najświętszej Marii Panny,

            jako żołnierz powołany do służby specjalnej przysięgam…”

            /fragment przysięgi „Cichociemnych”/

            W nocy z 9 na 10  br. roku minie 81. rocznica zrzutu żołnierzy „Cichociemnych” na placówkę odbiorczą „Imbryk” pod Kołakowem. „Cichociemni” to specjalnie szkoleni, legendarni  żołnierze polskich sił zbrojnych walczących na Zachodzie, którzy w czasie II wojny światowej zrzucani byli na spadochronach na terytorium okupowanej Polski. Ich głównym zadaniem była walka  o wolną i suwerenną ojczyznę. W czasie wojny dokonano  zrzutu 316 „Cichociemnych”. Jeden z takich zrzutów miał miejsce w nocy z 9 na 10 kwietnia 1944 roku w Kołakowie  w dawnym powiecie radzymińskim . Operacja nosiła kryptonim „Weller 2”  i polegała na dokonaniu zrzutu zasobników ze sprzętem i bronią dla oddziałów Armii Krajowej oraz skoczków tzw. cichociemnych. Droga powietrzną do okupowanej Polski zrzuceni zostali: ppor. Stefan Bałuk ps. "Starba", kpt. Benon Łastowski ps. "Łobuz", mjr Tadeusz Runge ps. "Osa" i kpr. Henryk Wańka ps. "Pływak". Pierwsze uroczystości  upamiętniające to wydarzenie odbyły się w listopadzie 2004 roku . Wziął w nich udział  gen. Stefan Bałuk ps. "Starba' - jeden z tych którzy w nocy z 9 na 10 kwietnia zostali zrzuceni na spadochronach w okolicach Kołakowa. Generał , co warto podkreślić, brał udział w uroczystościach w kolejnych latach, dopóki pozwalało mu na to zdrowie. Nasza szkoła udział  w uroczystościach upamiętniających  operację "Weller 2" rozpoczęła od zwycięstwa w grze terenowej w kategorii szkoły podstawowe w 2014 roku. W następnych latach liczna reprezentacja "Stalowej Jedynki" uczestniczyła w organizowanych przez Gminę Dąbrówka Nocnych Biegach Przełajowych "Weller 2 - Kołaków 1944.

            Chwała Bohaterom i wielki szacunek dla Tych, którzy o nich pamiętają, mimo wszystko pamiętają…

            Koło Historyczne „Wiarus”

        • Szkolny Konkurs Wiedzy o Krajach
          • Szkolny Konkurs Wiedzy o Krajach

          • Dnia 08 kwietnia br. w naszej szkole odbył się konkurs Wiedzy o Krajach. W konkurencji wzięli udział uczniowie  klas siódmych, po trzech reprezentantów z każdej klasy. Konkurs miał formę quizu i składał się z ośmiu rund. Uczestnicy odpowiadali na pytania dotyczące wiedzy ogólnej obejmującej kraje takie jak: Anglia, Francja, Niemcy i Szwajcaria. Nad poprawnością odpowiedzi i przebiegiem rozgrywek czuwali nauczyciele języków obcych: p. Marlena Wiśniewska, p. Dorota Chacińska i p. Michał Fornal.

            Zwycięzcami konkursu zostali:

            I miejsce – klasa 7f

            II miejsce klasa 7a

            III miejsce klasa 7d

            Finaliści otrzymali pamiątkowe dyplomy oraz drobne upominki.

            Gratulujemy zwycięzcom i dziękujemy wszystkim uczestnikom za udział w konkursie.

            Opracowanie: Dorota Chacińska

        • Wielkanocne warsztaty
          • Wielkanocne warsztaty

          • We wtorek odbyły się warsztaty wielkanocne. Uczniowie ozdabiali styropianowe jajka. W efekcie końcowym powstały różnorodne, piękne jaja. Wspólnej twórczości towarzyszyła atmosfera Świąt Wielkanocnych. Uczniowie świetnie się przy tym bawili a co najważniejsze czas, który razem spędziliśmy był dla nas cennym doświadczeniem. Piękne i kolorowe jaja, które powstały będą zdobić stoły wielkanocne w ich domach. W załącznikach przesyłam Pani dyrektor zdjęcia z warsztatów.

            Opracowanie: Barbara Pakieła

        • Wycieczka do Pułtuska - 04.04.2025 r.
          • Wycieczka do Pułtuska - 04.04.2025 r.

          • Dnia 4 kwietnia 2025 roku uczniowie klas 4c i 4d pod opieką p. Sylwii Boguckiej, p. Iwony Kalickiej i p. Anny Piechuckiej udali się na wycieczkę do Pułtuska. Wycieczka rozpoczęła się spacerem po najdłuższym brukowanym rynku w Europie, gdzie chodziliśmy po tak zwanych „kocich łbach”. Było to bardzo ciekawe doświadczenie, ponieważ bruk jest wyjątkowo stary i ma swoją niepowtarzalną historię.

            Kolejnym punktem naszej wycieczki była wizyta w Bazylice Pułtuskiej. Bazylika zrobiła na nas ogromne wrażenie, szczególnie swoją imponującą architekturą i wspaniałą atmosferą. Po jej zwiedzeniu, przyciągnął nas pomnik Jana Pawła II, który znajduje się w pobliżu. Pomnik ten wzbudził w nas refleksje i był jednym z ważniejszych punktów wycieczki.

            Następnie, kierując się w stronę Domu Polonii, mijaliśmy ławeczkę wokalisty zespołu Czerwone Gitary – Krzysztofa Klenczona. To było miłe zaskoczenie, ponieważ wiedzieliśmy, że to ważne miejsce związane z historią muzyki w Polsce.

            Po spacerze udaliśmy się na Gawędę o dobrym zachowaniu, w trakcie której Pan opowiadał o zasadach dobrego wychowania. Wykład o manierach okazał się bardzo interesujący, a także pouczający. Dowiedzieliśmy się wielu cennych wskazówek dotyczących tego, jak zachowywać się w różnych sytuacjach.

            Po teorii przyszedł czas na praktykę – obiad, który był sprawdzianem naszych manier. Składał się on z przystawki, pysznej zupy, dania głównego, deseru oraz herbatki. Cały posiłek był wyjątkowo smaczny, co sprawiło, że wszyscy czuliśmy się pełni energii na dalszą część dnia.

            Ostatnim punktem wycieczki była wizyta u alpak. Zwierzęta te były naprawdę piękne i urocze. Mogliśmy je pogłaskać, poobserwować i zrobić zdjęcia. Alpaki okazały się naprawdę przyjazne i słodkie, a my wszyscy byliśmy zachwyceni ich towarzystwem.

            Cała wycieczka do Pułtuska była fantastycznym doświadczeniem. Zobaczyliśmy wiele ciekawych miejsc, spędziliśmy czas w miłej atmosferze, a także nauczyliśmy się czegoś nowego. Wycieczka okazała się strzałem w dziesiątkę i na pewno zostanie na długo w naszej pamięci.

            Opracowanie: Anna Piechucka

        • Szkolne warsztaty malarskie
          • Szkolne warsztaty malarskie

          • Dnia 01.04.2025 r. w naszej szkole odbyły się warsztaty malarskie ,,Podróż śladami ppłka pil. Mariana Pisarka’’. Udział w nich wzięli chętni uczniowie klas 4-6.  Zadaniem było stworzenie pracy plastycznej zainspirowanej ilustracją przedstawiającą postać ppłka pil. Mariana Pisarka. Po krótkim wprowadzeniu dotyczącym sposobu wykonania pracy wygłoszonym przez p. Natalię Kupiec uczestnicy przystąpili do pracy. Jak się okazało było to nie lada wyzwanie, jednak nasi uczniowie poradzili sobie z nim doskonale. Stworzyli interesujące prace,  spośród których jedna zostanie szczególnie wyróżniona oraz nagrodzona. Całemu wydarzeniu towarzyszyła przyjazna atmosfera. Cieszymy się, że warsztaty przyciągnęły tak liczne grono uczestników.

            Organizatorzy: Natalia Kupiec, Natalia Pomaska

        • XII Wojewódzki Konkurs Recytatorski Polskiej Poezji Patriotycznej "Witaj Majowa Jutrzenko"
          • XII Wojewódzki Konkurs Recytatorski Polskiej Poezji Patriotycznej "Witaj Majowa Jutrzenko"

          • Od 26 marca do 31 marca 2025 roku w murach naszej szkoły przyprowadzaliśmy wewnątrzszkolne eliminacje do XXII Wojewódzkiego Konkursu recytatorskiego Poezji Patriotycznej „Witaj Majowa Jutrzenko”.

            Wszyscy uczestnicy stanęli na wysokości zadania, wykazali się dużą wrażliwością oraz dojrzałością w wyborze tekstów literackich.

            Do drugiego etapu, który odbył się 5 kwietnia 2025 roku w Katolickiej Szkole Podstawowej im. Ks. Piotra Skargi zakwalifikowali się:

            Filip Kozakiewicz klasa VII D

            Yevheniia Poda klasa VII D

            Nikodem Steć klasa VII B

            Wiktoria Fluks VI g

            Nela Szymborska V d

            Kazimierz Wilczyński IV d

            Nasi uczniowie zaprezentowali swoje umiejętności przed większą publicznością, połączyli piękno słów ze zdolnością przekazywania emocji. Do finału, który odbył się 10 kwietnia br. zakwalifikowała się uczennica klasy VI g Wiktoria Fluks.

            Uczniom dziękujemy za ich zaangażowanie.

            Opiekunowie: Iwona, Jaworska, Wioletta Król, Anna Kostrzębska, Dominika Paprocka, Anna Piechucka

        • Laboratoria Przyszłości - kreatywne zajęcia z klockami magnetycznymi i robotem mTiny
          • Laboratoria Przyszłości - kreatywne zajęcia z klockami magnetycznymi i robotem mTiny

          • W dniach 31 marca - 4 kwietnia 2025r. na zajęciach korekcyjno-kompensacyjnych oraz terapii pedagogicznej uczniowie brali udział w warsztatach z Programu Laboratoria Przyszłości. Korzystali z KLOCKÓW MAGNETYCZNYCH: Uczniowie samodzielnie i zespołowo tworzyli różnorodne konstrukcje: budynki, kulę, mosty itp. Ćwiczyli przy tym zdolności manualne i orientację przestrzenną oraz z ROBOTÓW mTiny: Dzieci programowały drogę robota, używając kart kodujących i interaktywnych plansz. Poznawały podstawy kodowania ucząc się przez eksperymentowanie i zabawę.Warsztaty były dla dzieci doskonałą okazją do poszerzenia swoich kompetencji, sprawiły uczniom wiele radości z ogromną satysfakcją, zaangażowaniem, poczuciem sprawstwa i ciekawością wykonywali powierzone im zadania.

            Zajęcia z Programu Laboratoria Przyszłości miały na celu:

            - Rozwijanie kreatywności i wyobraźni przestrzennej przy budowaniu konstrukcji z klocków magnetycznych.

            - Kształtowanie umiejetnosci współpracy i komunikacji.

            - Wprowadzenie uczniów w świat kodowania i robotyki poprzez zabawę z edukacyjnym robotem mTiny.

            - Nauke planowania, logicznego myślenia i prostych algorytmów.

            Dzieci z entuzjazmem rozwijały umiejętności techniczne i informatyczne w praktyce. Zajęcia były nie tylko edukacyjne, ale także bardzo atrakcyjne i motywujące dla uczestników. Dzięki takim działaniom uczniowie mają możliwość nauki poprzez działanie, odkrywanie i radości z tworzenia - czyli dokładnie tak, jak zakładają Laboratoria Przyszłości. Pomimo pracowitego tygodnia uczniowie uczęszczający na zajęcia korekcyjno-kompensacyjne oraz terapię pedagogiczną nie zapomnieli o Światowym Dniu Świadomości Autyzmu, które obchodziliśmy 2 kwietnia. Utożsamiając i identyfikując się z dziećmi z tym zaburzeniem uczniowie z przyjemnością założyli opaski informujące o tym święcie oraz chętnie rozmawiali na ten temat dzieląc się swoją wiedzą i doświadczeniem.

            Prowadzące zajęcia: Kinga Gruszka i Ewelina Olszewska

        • Warsztaty chemiczne z suchym lodem w klasie 3f, które odbyły się 4 kwietnia 2025r.
          • Warsztaty chemiczne z suchym lodem w klasie 3f, które odbyły się 4 kwietnia 2025r.

          • Po raz kolejny mieliśmy ogromną przyjemność w naszej klasie gościć Panią Agnieszkę, mamę naszej uczennicy i chemiczkę, która tym razem odkryła nam tajniki suchego lodu. Natomiast dzielnym pomocnikem okazał się Pan Lesław - mąż Pani Agnieszki, który służył swoją pomocą przy wykonywanych eksperymentach.

            Podczas warsztatów dzieci dowiedziały się:

            Co to jest suchy lód i dlaczego nazywamy go suchym? Jaka jest jego temperatura? Czy może się on topić jak prawdziwy lód? oraz co to jest „sublimacja suchego lodu”.

            Niezwykłość suchego lodu polega na tym, że po zanurzeniu go w wodzie z naczynia zaczyna wydzielać się biały, gęsty dym. Dzieci przeprowadzające doświadczenia z suchym lodem były zadziwione tym efektem. Metody stosowane podczas warsztatów  aktywizowały dzieci i stymulowały ich zmysły. Poprzez wykonywanie kreatywnych doświadczeń z suchym lodem dzieci poznały reakcję suchego lodu z wodą, tworzyły kształty z baniek, obserwowały białe obłoki oraz olbrzymią bańkę mydlaną. Uczniowie byli również zaciekawieni tym, że po dodaniu do wody z płynem słychać było dziwne odgłosy w formie bulgotania, a z naczynia wydobywała się duża ilość baniek mydlanych.

            Nauka przez zabawę jest najlepszą formą nauki dla dzieci i sprawia im ogromną radość.

            Bardzo dziękujemy za ciekawą lekcję i czas nam poświęcony.

            Opracowanie: Kamila Tyburska

        • Insurekcja Kościuszkowska 1794
          • Insurekcja Kościuszkowska 1794

          • 4 kwietnia 2025 roku minie 231. rocznica bitwy pod Racławicami, pierwszego sukcesu wojsk polskich nad rosyjskimi dowodzonymi przez generała Tormasowa. W Powstaniu Kościuszkowskim, które było pierwszym z wielkich polskich powstań narodowych, o naszym zwycięstwie przesądził śmiały atak oddziału kosynierów na rosyjskie armaty. 

            Za oficjalną datę wybuchu powstania przyjmuje się 24.III.1794 Roku, kiedy to na krakowskim ryku Tadeusz Kościuszko złożył uroczystą przysięgę. Powstanie rozpoczęło się jednak dwanaście dni wcześniej, kiedy brygadier Antoni Madaliński nie chcąc dopuścić do redukcji dowodzonej przez siebie I Wielkopolskiej Brygady Kawalerii Narodowej wyruszył z Ostrołęki do Krakowa. Po wygranej bitwie pod Racławicami powstanie wybucha 17 kwietnia 1794 roku w Warszawie a sześć dni później w Wilnie.

            Mimo początkowych sukcesów po przystąpieniu do walk po stronie rosyjskiej Prusaków i przegranych bitwach pod Szczekocinami, Maciejowicami i rzezi Pragi ( 4.XI. 1794 r.) dokonanej przez oddziały Suworowa powstanie upadło, grzebiąc na wiele lat polskie marzenia o niepodległości.

            Cześć i Chwała Bohaterom

            Koło Historyczne „Wiarus”

        • 20. rocznica narodzin dla nieba świętego Jana Pawła II papieża Polaka
          • 20. rocznica narodzin dla nieba świętego Jana Pawła II papieża Polaka

          • „Musicie być mocni mocą miłości, która jest potężniejsza niż śmierć..."  

            Jan Paweł II

            W  środę  2 kwietnia  minęła 20. rocznica narodzin dla nieba świętego Jana Pawła II papieża Polaka. W tym szczególnie trudnym dla nas wszystkich czasie  warto przywołać  jego słowa  "Musicie być mocni mocą miłości" , które padły podczas pierwszej pielgrzymki do ojczyzny w 1979 roku.  . W ten szczególny dzień zachęcamy wszystkich do  udziału  w uroczystościach  organizowanych w naszych parafiach. Do  składania wiązanek kwiatów i zapalenia zniczy ogni naszej pamięci bo  w naszych sercach pozostaje głęboka wdzięczność za jego życie , pontyfikat i pamiętną wizytę na radzymińskiej nekropolii  13 czerwca 1999 roku. Będziemy pamiętać słowa, które nam wtedy pozostawił. „Wiecie, że urodziłem się w 1920 r. w maju, w tym czasie, kiedy bolszewicy szli na Warszawę. I dlatego noszę w sobie od urodzenia wielki dług wdzięczności w stosunku do tych, którzy podjęli walkę z najeźdźcązwyciężyli "Niech ta moc miłości sprawi, że Jan Paweł II będzie  obecny wśród nas poprzez nasze codzienne działania. Nasza modlitwę,  naszą odpowiedzialność i solidarność w  tak trudnych niebezpiecznych czasach. Święty Jan Paweł II to wielki święty początków XXI wieku. Jego myśli i dziedzictwo długo będziemy jeszcze odkrywać i zgłębiać. Ważne, by tych dokonań nie zaprzepaścić i wprowadzać je w życie, a samego Ojca Świętego naśladować. Dobrze wiemy, że całe życie papieża – Polaka było dążeniem ku świętości. Bo świętość zdobywa się w pocie czoła, trudzie dnia i mozolnej pracy. Święty Jan Paweł II jest dla nas wzorem do naśladowania. Każdy przecież może być świętym, wystarczy tylko mocno wierzyć, że „chcieć to móc”.

            Koło Historyczne "Wiarus"

        • Światowy Dzień Świadomości Autyzmu
          • Światowy Dzień Świadomości Autyzmu

          • Każdy jest inny – i to jest w porządku!

            W dniu 2 kwietnia obchodziliśmy Światowy Dzień Świadomości Autyzmu. W naszej szkolnej społeczności zorganizowaliśmy akcję, która miała na celu podnoszenie świadomości społecznej i propagowanie wiedzy na temat autyzmu. Uczennice z klasy 3b przybliżyły rówieśnikom i młodszym kolegom fakty dotyczące autyzmu. Osoby w spektrum autyzmu postrzegają świat inaczej i tylko właściwe wsparcie, zrozumienie i dostosowanie otoczenia pozwali im rozwijać się uczyć i funkcjonować w społeczeństwie. Uczniowie na znak solidarności w tym dniu ubrali się na niebiesko oraz przykleili niebieskie serduszka. W holu starszego i nowego budynku zostały przygotowane gazetki. Osoby z autyzmem potrzebują zrozumienia, cierpliwości i życzliwości. Bądź miły – to nic nie kosztuje, a znaczy bardzo dużo.

            Pamiętajmy – zrozumienie to pierwszy krok do akceptacji. Razem budujemy społeczność, w której każdy czuje się dobrze.

            Opracowanie: Maria Bal-Stach

        • Niepowtarzalny sukces uczennic Stalowej Jedynki w finale III-go Przeglądu Piosenki Obcojęzycznej "Primavera”
          • Niepowtarzalny sukces uczennic Stalowej Jedynki w finale III-go Przeglądu Piosenki Obcojęzycznej "Primavera”

          • 29 marca 2025 r. aula Michalickich Szkół w Markach im. ks. Bronisława Markiewicza zgromadziła liczną grupę finalistów uczęszczających do szkół podstawowych i ponadpodstawowych w powiecie wołomińskim, jak również artystów zamieszkałych w powiecie wołomińskim, a uczęszczających do szkoły ponadpodstawowej w innym mieście, np. w Warszawie. Na scenie w wielkim finale, przy bardzo dobrze dobranym oświetleniu, blasku reflektorów, zmieniających się świateł oraz znakomitym nagłośnieniu, wystąpiło  na scenie  aż  50 uczestników, zarówno solistów, jak i śpiewających w duetach i większych zespołach artystycznych. Rywalizację o statuetki oraz wyjątkowe nagrody rozpoczęła najliczniejsza grupa osób z kategorii klas IV-VI szkół podstawowych, następnie wystąpili uczniowie z II kategorii wiekowej, tzn. klasy VII-VIII szkół podstawowych, zmagania finałowe zaś zakończyły się występami młodzieży klas ponadpodstawowych. Konkurs został objęty honorowym patronatem Starosty Wołomińskiego, Pana Arkadiusza Werelicha oraz Burmistrza Miasta Marki, Pana Jacka Orycha. Jego głównym celem była popularyzacja języka angielskiego, francuskiego, włoskiego oraz hiszpańskiego wśród uczniów o zainteresowaniach artystycznych.

            Szkołę Podstawową nr 1 im. ppłka pil. Mariana Pisarka reprezentowało w finale w sobotni poranek aż 5 uczennic, które przy wsparciu Pani Iwony Banaszkiewicz, szkolnego koordynatora konkursu, walczyły o podium. Należy jednak podkreślić, iż już samo zakwalifikowanie się do finału było ogromnym wyróżnieniem (co zostało wielokrotnie podkreślane na scenie). Uczennice Stalowej Jedynki zdecydowały się na zaśpiewanie piosenek tylko w języku angielskim, ponieważ posługują się nim na bardzo wysokim poziomie, nie tylko w życiu codziennym, ale także w swojej coraz bogatszej ścieżce artystycznej. Po zaprezentowaniu się wszystkich uczestników konkursu, jury udało się na dość długą naradę, a uczniowie wraz z rodzicami i opiekunami artystycznymi skosztowali pysznego poczęstunku.

            Długo wyczekiwany moment wręczenia nagród nastąpił tuż przed godz. 14.00. Trzymając mocno kciuki, pełni emocji, a nawet ze łzami w oczach, wszyscy artyści i zaproszeni goście oczekiwali na werdykt. Na początku swojego wystąpienia, po podziękowaniach za udział artystom oraz opiekunom za pomoc w przygotowaniach, przewodnicząca jury podkreśliła, iż w tej edycji konkursu ,,Primavery” szczególnie zwracano uwagę na język obcy nowożytny, którym posługiwali się artyści podczas wykonywania utworów (wokalnie wszyscy uczestnicy konkursu wykazywali niesamowity talent).

            W kategorii klas IV- VI uczennice Stalowej Jedynki z Radzymina otrzymały następujące miejsca  na podium:

            I miejsce uczennica klasy 5c, Julia Kosim, w piosence "Show yourself”, wykonawcy Evan Rachel Wood, Idina Menzel

            II miejsce uczennica klasy 6c, Sara Zawadziło, w piosence "Don’t you worry ‘bout the thing”, wykonawca Stevie Wonder

            W kategorii klas VII-VIII uczennice SP 1 w Radzyminie również znalazły się na podium:

            II miejsce zdobyła uczennica klasy 8f o profilu z rozszerzoną nauką języka angielskiego, Hanna Nowatkowska, w piosence "In the stars”, wykonawca Benson Boone

            III miejsce, uczennica klasy 7b, Lena Brzezińska, w piosence "I have nothing", wykonawca Whitney Houston

            Serdecznie podziękowania skierowane są do organizatorów konkursu za znakomitą atmosferę podczas zmagań finałowych oraz wcześniej, w czasie przesłuchiwań. To już trzeci udział Stalowej Jedynki w tym prestiżowym konkursie i czekamy z ogromną niecierpliwością na następne jego edycje!

            Opracowanie: Iwona Banaszkiewicz

        • Czytanie na ścianie, czyli kreatywna forma pracy z tekstem
          • Czytanie na ścianie, czyli kreatywna forma pracy z tekstem

          • W marcu uczniowie uczestniczący w zajęciach terapii pedagogicznej oraz zajęciach korekcyjno-kompensacyjnych wzięli udział w tygodniowej akcji Czytanie na ścianie. Tym razem czytanie nie odbywało się w tradycyjnej formie przy stoliku, lecz na kartkach zawieszonych na ścianach sali. Dzięki tej metodzie uczniowie nie tylko doskonalili umiejętność pracy z tekstem, ale także pobudzali swoją wyobraźnię, rozwijali kreatywność i aktywnie angażowali się w naukę. Połączenie ruchu i czytania sprawiło, że nauka stała się dynamiczna i ciekawa. Uczniowie czerpali dużo satysfakcji z takiej formy pracy i chętnie angażowali się w kolejne zadania. Korzyści płynące z Czytania na ścianieAktywne angażowanie uczniów - zamiast siedzenia przy stoliku, dzieci poruszają się po sali, co wspiera koncentrację i motywację. Rozwijanie kreatywności - uczniowie odpowiadają na pytania w oparciu o własne pomysły, co sprzyja twórczemu myśleniu. Pobudza wyobraźnię - nietypowa forma czytania zachęca do kreatywnego myślenia i samodzielnego interpretowania treści. Wspiera koncentrację i zapamiętywanie - ruch i interakcja pomagają lepiej przyswajać informacje. Redukcja stresu - niestandardowa forma zajęć sprawia, że dzieci czują się swobodniej i chętniej uczestniczą w zadaniach. To doświadczenie pokazało, że nauka może być nie tylko efektywna, ale również pełna radości i zaangażowania!

            Opracowanie: Kinga Gruszka, Ewelina Olszewska

        • Międzynarodowe badanie PIRLS
          • Międzynarodowe badanie PIRLS

          • Czy da się zmierzyć, jak dobrze dzieci rozumieją czytany tekst? Jak wypadają polscy uczniowie na tle rówieśników z całego świata? Właśnie na te pytania próbuje odpowiedzieć międzynarodowe badanie PIRLS – i z radością informujemy, że nasza szkoła została zaproszona do udziału w jego pilotażowej edycji!

            W dniu dzisiejszym 27 marca 2025r., od godziny 9:00, w murach naszej szkoły trwa badanie PIRLS 2026. Biorą w nim udział uczniowie klas 4c i 4f, którzy rozwiązują specjalnie przygotowane testy i odpowiadają na pytania o swoje nawyki czytelnicze. Ale to nie wszystko – swoje ankiety wypełniają również nauczyciele, dyrekcja oraz rodzice. Dzięki temu badanie pokazuje pełniejszy obraz – nie tylko tego, co uczniowie potrafią, ale też w jakim środowisku się uczą i rozwijają.

            PIRLS to jedno z najważniejszych badań edukacyjnych na świecie. Prowadzone jest co pięć lat w kilkudziesięciu krajach i pozwala porównać poziom umiejętności czytelniczych uczniów z różnych systemów edukacyjnych. W Polsce odpowiada za nie Instytut Badań Edukacyjnych na zlecenie Ministerstwa Edukacji Narodowej.

            Dlaczego to ważne? Bo czytanie ze zrozumieniem to podstawa – nie tylko w szkole, ale też w codziennym życiu. To dzięki niemu dzieci uczą się samodzielnego myślenia, analizowania i rozumienia świata.

            Dla nas udział w PIRLS to nowe doświadczenie, okazja do nauki i refleksji – zarówno dla uczniów, jak i dla nas, dorosłych. Cieszymy się, że mogliśmy dołożyć swoją cegiełkę do tego ważnego projektu i z niecierpliwością czekamy na wyniki, które poznamy za rok.

            Opracowanie: Aneta Kłodaś

        • Gminne Mistrzostwa Tabliczki Mnożenia
          • Gminne Mistrzostwa Tabliczki Mnożenia

          • 26 marca br. w naszej szkoły odbyły się Mistrzostwa Gminy w Tabliczce Mnożenia.  Podczas mistrzostw uczniowi rozegrali cztery konkurencje z wykorzystaniem Kart Grabowskiego: Olimpijczyk, Krzyżak, Prymus i Szeryf. W zawodach wzięło udział 64 uczniów z klas 4 i 5, z ośmiu szkół naszej gminy. Zawodnicy rywalizowali w czteroosobowych drużynach z podziałem na klasę i płeć.

            Klasyfikacja szkół wyglądała następująco

            1 miejsce Szkoła Podstawowa z Nadmy

            2 miejsce Szkoła Podstawowa nr 1 Radzymin

            3 miejsce Szkoła Podstawowa Praxis

            W klasyfikacji indywidualnej reprezentantom naszej szkoły udało się zdobyć:

            1 miejsce – Gerard Nowak

            2 miejsce – Sofia Poda

            3 miejsce: Mateusz Lewandowski

            Dla najlepszych zawodników i szkół czekały medale i puchary, które sponsorowała Rada Rodziców naszej szkoły. Każda szkoła dostała symboliczny puchar oraz mały upominek. Puchary i medale wraz z Pani Dyrektor Elżbietą Jeleń wręczał zaproszonych gości Pan Krzysztof Czuba – kierownik Biura Oświaty.

            W tych wyjątkowych mistrzostwach sędziami są uczniowie klas starszych – w tym roku byli to uczniowie z klasy 8a i 8e. Odpowiadali oni za przygotowanie i przeprowadzenie wszystkich konkurencji. Spisali się również super.

            Nad przebiegiem całych Mistrzostw czuwali nauczyciele matematyki: p. Anna Ciborowska, p. Katarzyna Loba-Sokołowska i p. Laura Waśniewska.

        • Niecodzienne lekcje w kl. IV a, IV b i IV d – wychowanie fizyczne na lekcjach języka angielskiego
          • Niecodzienne lekcje w kl. IV a, IV b i IV d – wychowanie fizyczne na lekcjach języka angielskiego

          • Uczniowie klasy IV a, IV b i IV d pod kierunkiem nauczyciela, Pani Iwony Banaszkiewicz, uczestniczyli w marcu w wyjątkowych lekcjach języka angielskiego. Ich głównym celem było utrwalenie zastosowania trybu rozkazującego w języku obcym nowożytnym. Zadanie polegało na poprowadzeniu rozgrzewki podobnej do tej, która zazwyczaj poprzedza główną fazę lekcji na zajęciach wychowania fizycznego. Uczniowie wykorzystując poznane na lekcjach wyrażenia oraz wzbogacając swoje słownictwo o nowe zwroty,  o większym poziomie trudności, bez problemu poradzili sobie z tym niecodziennym zadaniem. Sala lekcyjna zamieniła się w salę… gimnastyczną!

            Czekamy teraz na prace metodą projektu związane z opisem ulubionych sportów. Pojawią się niebawem!

            Opracowanie: Iwona Banaszkiewicz

    • Kontakty

      • Szkoła Podstawowa nr 1 im. ppłka pil. Mariana Pisarka
      • dor.poz@gmail.com - Dorota Poznańska
      • Sekretariat (nowy budynek szkoły) czynny w godz. 07.30-16.00
        tel. (+48) 22 786-72-79
      • ul. 11 Listopada 2
        05-250 RADZYMIN
        Poland
  • Galeria zdjęć

      brak danych