Aktualności

        • Zajęcia ze specjalistami
          • Zajęcia ze specjalistami

          • W listopadzie br. klasa 2D miała ciekawe zajęcia ze specjalistami. Z Panią psycholog uczniowie  prowadzili rozmowy o akceptacji, na podstawie burzy mózgów podczas, której każdy uczeń mógł się wypowiedzieć. Z Panią pedagog wspólnie uczestniczyli w projekcie "Razem łatwiej" i rozwiązywali krzyżówkę dotyczącą współpracy w grupie. Dowiedzieli się, że akceptacja i współpraca to siła dorosłości.

            Opracowanie: Anna Musiał

        • Dzień Życzliwości i Pozdrowień – Sensoryczny Kogel-Mogel
          • Dzień Życzliwości i Pozdrowień – Sensoryczny Kogel-Mogel

          • W listopadzie nasza grupa uczestnicząca w zajęciach integracji sensorycznej przystąpiła do Ogólnopolskiego Projektu Edukacyjnego „Sensoryczny Kogel–Mogel”. W ramach obchodów Dnia Życzliwości i Pozdrowień (21.11.2025) przygotowaliśmy wyjątkowe, pełne ciepła i pozytywnych emocji aktywności, które rozwijały zarówno kompetencje społeczne, jak i funkcje sensoryczne naszych uczniów.

            Karty z pozdrowieniami w alfabecie Braille’a

            Dzieci przygotowały kartki z prostymi pozdrowieniami zapisanymi pismem Braille’a.
            Dotykanie wypukłych kropek, ich rozpoznawanie i porównywanie umożliwiło dzieciom poznanie alternatywnego sposobu komunikacji, a jednocześnie wspierało czucie głębokie, percepcję dotykową oraz koncentrację uwagi.

            Laurki życzliwości

            Kolejnym etapem było tworzenie kolorowych laurek ozdobionych serduszkami, uśmiechniętymi buźkami i barwnymi wzorami. Ta aktywność rozwijała motorykę małą, planowanie motoryczne oraz koordynację wzrokowo–ruchową, a także sprzyjała twórczej ekspresji i budowała pozytywne relacje.

            Kamienie życzliwości

            Dzieci malowały kamienie na wesołe kolory i ozdabiały je symbolami życzliwości.     To zadanie łączyło w sobie stymulację dotykową oraz rozwój kontroli ruchów. Kamienie można było komuś podarować, co wzmacniało empatię i chęć dzielenia się dobrem.

            Masaż „życzliwości”

            Na zakończenie uczniowie wykonywali sobie nawzajem delikatny masaż pleców, połączony z rymowanką o życzeniach i dobrych słowach.
            Ćwiczenie to pomagało w regulacji napięcia mięśniowego, budowaniu świadomości ciała, obniżaniu poziomu napięcia emocjonalnego oraz rozwijało pozytywne, bezpieczne doświadczenia dotykowe.

            Wszystkie wykonane prace zostały przekazane dzieciom ze Szkoły Specjalnej w Radzyminie, aby i tam mogły nieść życzliwość oraz kolorowe emocje.

            Dziękuję  naszej wspaniałej grupie za zaangażowanie, kreatywność i wielkie serca!

            Opracowanie: Sylwia Sikorska

        • Światowy Dzień Życzliwości
          • Światowy Dzień Życzliwości

          • „Bądź powodem, dla którego ktoś dziś się uśmiechnie”.

            21 listopada obchodziliśmy w naszej społeczności szkolnej Światowy Dzień Życzliwości!

            To była idealna okazja, by przypomnieć sobie, że nawet najmniejszy gest dobroci – uśmiech, miłe słowo, czy pomocna dłoń – ma ogromną moc. Życzliwość nic nie kosztuje, a potrafi zdziałać cuda i zmienić dzień na lepszy.

            Opiekunowie: Angelika Myśliborska, Anna Piechucka

            Szkolne Koło PCK

        • Elf ratuje święta!
          • Elf ratuje święta!

          • 21 listopada 2025 roku klasy 1c i 1b wraz z nauczycielami p. Marzeną Mazur, p. Angeliką Myśliborską, p. Magdaleną Jabłecką i p. Katarzyną Kwiatkowską, odwiedziły Dom Kultury Świt na warszawskim Bródnie, aby doświadczyć niezwykłej przygody – pełnej śmiechu, zagadek i wspólnej zabawy.

            Wioska Świętego Mikołaja stanęła w obliczu poważnych kłopotów! Maszyna do pakowania prezentów przestała działać, Lista Grzecznych Dzieci zniknęła, a co najgorsza – Świąteczny Zegar się zatrzymał! Bez niego Święta były zagrożone! Dlatego dzielny Elf, który sam nie dawał rady, wyruszył na misję ratunkową i poprosił o pomoc uczniów naszej szkoły. Wszyscy razem podjęli wyzwanie, aby przywrócić porządek w wiosce i ocalić Gwiazdkę!

            Po pomyślnie wypełnionej misji uczniowie otrzymali od Elfa Certyfikaty Pomocników, pożegnali mieszkańców wioski i udali się do radzymińskiej Sali Zabaw Żyrafki. Tam czekały na nich kolejne atrakcje: wspólna zabawa w basenie z kulkami, a także, jak na prawdziwych Pomocników Mikołaja przystało, praca podczas warsztatów świątecznych, gdzie uczniowie wykonywali stroiki na świąteczny stół.

            Opracowanie Katarzyna Kwiatkowska

        • Wycieczka do Muzeum Powstania Warszawskiego
          • Wycieczka do Muzeum Powstania Warszawskiego

          • „Oddali swoje dzisiaj, abyśmy my mogli mieć jutro".

            Maxwell Edmonds

             W piątek 21 listopada br. uczniowie klasy 7 g i 7 d  ze Szkoły podstawowej nr 1 im. ppłka pil. Mariana Pisarka w Radzyminie, pod opieka wychowawców  wyruszyli szlakiem  walk  i męczeństwa  narodu polskiego. Nasze pierwsze kroki skierowaliśmy do Muzeum Powstania Warszawskiego. Tu podzieleni na grupy  zostaliśmy przez przewodników zaproszeni do wędrówki po interaktywnej ekspozycji stałej, obejmującej realistyczne fragmenty ulic, replikę samolotu Liberator B-24J  , aranżację kanału oraz sale poświęcone łączności czy działalności Poczty Polowej. To miejsce pamięci , gdzie jego centralnym punktem są   repliki  mogił powstańczych. W sali kinowej obejrzeliśmy wstrząsający film ukazujący zniszczenia stolicy po upadku powstania. Prelekcje przewodników okraszone  multimedialnymi prezentacjami, oryginalnymi dokumentami, świadectwami, egzemplarzami  broni, pamiątkami to unikalne doświadczenie historyczne, które na długo zapadnie w naszej pamięci. Po zwiedzeniu  wystawy stałej udaliśmy się do  symbolicznego parku wolności okalającego muzeum. Wędrując wzdłuż  Muru Pamięci w ciszy odczytywaliśmy  imiona i nazwiska poległych powstańców, a jest ich  około 11 tysięcy. Co ciekawe, w kolejne rocznice powstania dopisywane są nowe. Przy Dzwonie Monter  poświęconym  gen. bryg. Antoniemu Chruścielowi minutą ciszy uczciliśmy pamięć Tych, którzy 81 lat temu „sami sobie chcieli zawdzięczać wolność „ i w desperacki sposób uchronić Polskę przed sowieckim panowaniem. Z lekkim niedowierzaniem słuchaliśmy słów naszego wychowawcy, że to nowoczesne,  nie ustępujące najlepszym tego typu obiektów na świecie powstało dopiero w 60 rocznicę wybuchu powstania z inicjatywy śp. Lecha Kaczyńskiego ówczesnego prezydenta Warszawy. Pełni wrażeń i zdobytej wiedzy udaliśmy się  do Muzeum Bitwy Warszawskiej w Ossowie. (Co warte podkreślenia we wrześniu zwiedzaliśmy wystawę w naszym radzymińskim Muzeum Bitwy Warszawskie 1920 roku). Bitwa Warszawska, zwana „Cudem nad Wisłą”, miała kluczowe znaczenie dla losów Europy. To właśnie w  Radzyminie i Ossowie doszło do jednych z najważniejszych starć, które przesądziły o zwycięstwie naszych wojsk, zatrzymały ofensywę bolszewicką i uratowały Europe od  zalewu komunizmu na prawie dwadzieścia lat. Tu wsłuchani w barwne opowiadanie naszego przewodnika poznawaliśmy  unikalne eksponaty – broń, mundury, dokumenty z 1920 r., w tym jedyny zachowany bolszewicki sztandar zdobyty przez Polaków w tej bitwie. Duże wrażenie zrobiły na nas repliki samolotów myśliwskich, wozu pancernego inżyniera Tańskiego,  czołgu Renault FT – 17 oraz multimedialne prezentacje i rekonstrukcyjne makiety, które ukazywały przebieg bitwy taktykę obu stron. Wracając do szkoły, pełni nowo zdobytej wiedzy pewni jesteśmy, że nie był to stracony czas. Po tylu latach, które minęły od tamtych pamiętnych dni pełnych chwały i bohaterstwa naszych przodków chcemy Im podziękować naszą pamięcią.

            Nigdy nie  zapomnimy  o  Tych, którzy „oddali swoje dzisiaj, abyśmy my mogli mieć jutro”.

            Część i Chwała Bohaterom.

            Uczniowie klasy 7 G z wychowawcą

        • Wizyta uczniów z I LO PUL w Wołominie
          • Wizyta uczniów z I LO PUL w Wołominie

          • 21 listopada 2025r. klasa II E gościła uczniów z I LO PUL w Wołominie pod opieką pedagoga – p. Anety Walczewskiej i wychowawcy – p. Aleksandry Borońskiej.

            Uczniowie z wielką pasją opowiedzieli o zasadach funkcjonowania ich szkoły, o mundurze i jego ważnych elementach. Drugoklasiści zostali zapoznani z zasadami musztry, obejrzeli atrapę broni co bardzo podekscytowało zwłaszcza chłopców.

            Następnym punktem wizyty licealistów były aktywne zajęcia z pierwszej pomocy, które pozwoliły na wykazanie się naszym uczniom w różnych działaniach praktycznych mających na celu ratowanie życia ludzkiego. Starsi koledzy zwrócili szczególną uwagę na własne bezpieczeństwo.

            To były bardzo ciekawe i dynamiczne zajęcia, na których drugoklasiści zaangażowali się w 100%.

            Opracowanie: Agata Piwowarska

        • 21 listopada był obchodzony XV Światowy Dzień Tabliczki Mnożenia
          • 21 listopada był obchodzony XV Światowy Dzień Tabliczki Mnożenia

          • Z tej okazji w naszej szkole były zorganizowane zawody z tabliczki mnożenia dla uczniów klas trzecich, czwartych i piątych. Wszyscy uczniowie mogli sprawdzić swoją wiedzę rozwiązując zadania matematyczne i łamigłówki. Wybrani reprezentanci każdej klasy konkurowali w grze Olimpijczyk, która sprawdza nie tylko znajomość tabliczki mnożenia ale również refleks i precyzję.

            Oto wyniki:

            Klasa III

            .1 miejsce - Jakub Żach (3c)

            2 miejsce - Hanna Józefczuk (3a)

            3 miejsce - Maja Lęcka (3c)

            4 miejsce - Martyna Wujakowska (3a)

            Klasa IV.

            1 miejsce - Oliwia Wisińska (4e)

            2 miejsce - Zuzanna Wisińska (4e)

            3 miejsce - Zuzanna Kratyńska (4e)

            4 miejsce - Zuzanna Walentek (4f)

            klasa V.

            1 miejsce - Cyprian Adamus (5c)

            2 miejsce - Martyna Ziemkiewicz (5d)

            3 miejsce - Mira Pakhota (5d)

            4 miejsce - Wiktoria Dyniewicz (5e)

            Gratulujemy! Wszyscy laureaci otrzymali nagrody ufundowane przez Radę Rodziców.Dziękujemy wszystkim uczniom za wspaniałą zabawę i zaangażowanie! A szczególnie uczniom klasy 7a i 7f, którzy czuwali nad prawidłowym przebiegiem konkurencji.

            Dziękujemy również wychowawcom klas trzecich i nauczycielom matematyki za współpracę.

            Organizatorzy: Anna Ciborowska i Laura Waśniewska

        • „Międzynarodowy Dzień Praw Dziecka z UNICEF 2025”
          • „Międzynarodowy Dzień Praw Dziecka z UNICEF 2025”

          • „Międzynarodowy Dzień Praw Dziecka z UNICEF 2025”

            20 listopada w naszej szkole obchodziliśmy Międzynarodowy Dzień Praw Dziecka oraz świętowaliśmy 36 rocznicę uchwalenia Konwencji o prawach dziecka. Z tej okazji nasza szkoła po raz szósty włączyła się do wspólnego celebrowania tego dnia z UNICEF. Tegoroczne obchody odbyły się pod hasłem: „Mój dzień. Moje prawa”, a symbolem stały się niebieskie okulary, dzięki którym zachęcaliśmy wszystkich, zwłaszcza dorosłych, aby spojrzeli na świat oczami najmłodszych na znak, że perspektywa dzieci i młodzieży jest bardzo ważna.

            Tego dnia jak co roku kolorem przewodnim odzieży uczniów i całej społeczności szkolnej stał się kolor niebieski. UNICEF zaprasza do wykorzystania tej barwy, we wszelkich możliwych działaniach podejmowanych na rzecz dzieci, jako symbolu solidarności ze wszystkimi dziećmi na świecie, również tymi, których prawa nie są przestrzegane. W naszej szkole z  na tę okazję przygotowano  tablice informacyjne,  gazetki tematyczne. W klasach przeprowadzone zostały zajęcia, pogadanki, zabawy, gry dydaktyczne związane z  prawami dziecka w oparciu o udostępniony przez Organizatora akcji szeroki wachlarz materiałów dydaktycznych: podstawowe informacje o prawach dziecka, pocztówki, okulary do samodzielnego wydruku,
            a także materiały pomocnicze dla dorosłych ułatwiające podjęcie rozmowy z dziećmi na temat ich praw. Uczniowie i uczennice mieli okazję przygotować samodzielnie okulary, pocztówki oraz je ozdobić. Działania te stały się okazją do zaprezentowania jak widzą i rozumieją swoje prawa. Niebieskie okulary w prezencie od dzieci otrzymały oraz założyły pani dyrektor Elżbieta Jeleń i panie wicedyrektor: Katarzyna Marzec i Dorota Poznańska.

            Składamy serdeczne podziękowania Wszystkim, którzy włączyli się w  obchody Międzynarodowego Dnia Praw Dziecka z UNICEF 2025!

            Zapraszamy do obejrzenia prezentacji: MIEDZYNARODOWY_DZIEN_PRAW_DZIECKA.pdf

            Opiekunowie akcji: Aneta Jusińska, Maria Bal- Stach, Kamila Tyburska, Justyna Zborowska

        • Posiedzenie Młodzieżowej Rady Miejskiej
          • Posiedzenie Młodzieżowej Rady Miejskiej

          • 20.11.2025 roku odbyła się pierwsza uroczysta sesja Młodzieżowej Rady Miejskiej w Urzędzie Gminy Radzymin!!!

            Z naszej szkoły brali udział uczniowie: Daria Piasecka, Nikodem Steć, Maciej Pyczot oraz Kushpita Kostiantyn. Młodzi Radni uroczyście złożyli przysięgę oraz wybrali swoje Prezydium. Życzymy kolejnych sukcesów i wspaniałych pomysłów oraz ich realizacji.

            Opiekun: Laura Waśniewska

        • 20 listopada – Międzynarodowy Dzień Praw Dziecka
          • 20 listopada – Międzynarodowy Dzień Praw Dziecka

          • 20 listopada br. w naszej szkole obchodziliśmy Międzynarodowy Dzień Praw Dziecka – wyjątkowe święto, które przypomina o tym, że każde dziecko ma prawo do bezpieczeństwa, nauki, szacunku oraz radosnego rozwoju.

            W świetlicy szkolnej wychowawcy przeprowadzili pogadankę edukacyjną dotyczącą najważniejszych praw dziecka. Uczniowie obejrzeli również krótki film edukacyjny, dzięki któremu dowiedzieli się, jakie prawa chronią ich każdego dnia oraz dlaczego są one tak ważne.

            Dzieci wykonały także prace plastyczne, kolorując ilustracje przedstawiające różne prawa dziecka, a na świetlicowej gazetce pojawiła się okolicznościowa ekspozycja przypominająca o najważniejszych zapisach Konwencji o Prawach Dziecka.

            Był to dzień pełen refleksji, rozmów i kreatywnej pracy, a przede wszystkim – podkreślenia, że każde dziecko ma swoje prawa i zasługuje na to, by były one szanowane każdego dnia.

            Wychowawcy świetlicy

        • Udział w kampanii "Dzieciństwo bez Przemocy"
          • Udział w kampanii "Dzieciństwo bez Przemocy"

          • 19 listopada 2025r. nasza szkoła aktywnie włączyła się w ogólnopolską kampanię „Dzieciństwo bez Przemocy”, której głównym celem jest budowanie świadomości społecznej dotyczącej konieczności ochrony dzieci oraz reagowania na wszelkie przejawy krzywdzenia najmłodszych. Inicjatywa ta podkreśla wagę tworzenia bezpiecznego i wspierającego środowiska, w którym każde dziecko może rozwijać się w atmosferze szacunku, zrozumienia i zaufania.

            W ramach akcji szkoła przyłączyła się do symbolicznego gestu solidarności z dziećmi doświadczającymi przemocy – budynek został podświetlony na czerwono. Kolor ten, wykorzystywany w kampanii, zwraca uwagę na powagę problemu oraz zachęca do refleksji i reagowania na sytuacje zagrażające bezpieczeństwu najmłodszych.

            Udział szkoły w kampanii jest wyrazem jej odpowiedzialności społecznej oraz zaangażowania w promowanie postaw empatii i wrażliwości. Placówka podkreśla, że przeciwdziałanie przemocy wobec dzieci jest wspólnym obowiązkiem dorosłych – nauczycieli, rodziców i całej społeczności lokalnej. Dzięki takim inicjatywom rośnie świadomość, a dzieci otrzymują jasny sygnał, że ich bezpieczeństwo i dobro są wartością nadrzędną.

            >>>>>> List_podziekowania.pdf

            >>>>>> Podziekowania.pdf

        • Wykład poświęcony wolontariatowi
          • Wykład poświęcony wolontariatowi

          • W dniu 19 listopada br. w naszej szkole odbył się wykład poświęcony wolontariatowi w ramach działalności Fundacji Ronalda McDonalda. Wykład poprowadziła Wolontariuszka Fundacji Pani Joanna Sęk oraz przedstawiciel Fundacji – Pani Dorota Piotrowska. Celem spotkania było przybliżenie uczniom misji fundacji, obszarów jej działania oraz możliwości zaangażowania się w projekty wspierające rodziny dzieci przebywających w szpitalach.

            Na początku wykładu prowadzący przedstawił historię powstania Fundacji Ronalda McDonalda oraz jej główne założenia. Najważniejsze programy fundacji to Domy Ronalda McDonalda – komfortowe, bezpłatne miejsca dla rodzin długo leczonych dzieci oraz Pokoje Rodzinne Ronalda McDonalda w szpitalach pediatrycznych, gdzie rodziny i opiekunowie hospitalizowanych maluchów mogą korzystać z nowoczesnej przestrzeni socjalnej: kuchni, salonów rodzinnych, pralni i łazienek. Działania mające na celu poprawę warunków pobytu rodziny z dzieckiem w szpitalu dopełnia program „Łóżko dla Rodzica”. Kolejnym kluczowym obszarem działań fundacji jest profilaktyka onkologiczna. Służy temu między innymi ogólnopolski program bezpłatnych badań USG o nazwie „NIE nowotworom u dzieci”, realizowany na pokładzie mobilnego ambulansu medycznego.

            W dalszej części omówiono znaczenie wolontariatu w działalności fundacji. Podkreślono, że wolontariusze pełnią kluczową rolę w codziennej realizacji każdego z programów Fundacji.

            Przedstawiono przykłady zadań wykonywanych przez wolontariuszy, takich jak:

            • wsparcie organizacyjne podczas akcji i zbiórek,
            • pomoc w przygotowywaniu posiłków i utrzymaniu porządku w domach,
            • uczestnictwo w kampaniach informacyjnych.

            Panie prowadzące zwróciły także uwagę na korzyści płynące z udziału w wolontariacie. Należą do nich m.in. rozwój kompetencji społecznych, zdobywanie nowych doświadczeń, możliwość pracy w zespole oraz realny wpływ na poprawę jakości życia potrzebujących rodzin. Podkreślono również, że udział w wolontariacie to okazja do budowania wrażliwości społecznej oraz angażowania się w inicjatywy o dużym znaczeniu społecznym.

            Na zakończenie wykładu omówiono proces rekrutacji wolontariuszy oraz wymagania stawiane osobom zainteresowanym współpracą. Uczniowie mogli również zadawać pytania dotyczące praktycznych aspektów wolontariatu oraz przyszłych projektów realizowanych przez fundację.

            Wykład spotkał się z dużym zainteresowaniem uczniów i pozwolił im lepiej zrozumieć znaczenie wolontariatu oraz możliwości niesienia pomocy w ramach działań Fundacji Ronalda McDonalda. Udział w spotkaniu zachęcił wielu uczniów do rozważenia własnego zaangażowania w działalność fundacji.

            Koordynatorzy: Milena Sadura, Jolanta Oleksiak, Katarzyna Brzozowska

        • MIĘDZYNARODOWY DZIEŃ PRAW DZIECKA Z UNICEF 2025
          • MIĘDZYNARODOWY DZIEŃ PRAW DZIECKA Z UNICEF 2025

          • 20 listopada obchodzić będziemy 36. rocznicę uchwalenia Konwencji o prawach dziecka. Nasza szkoła już od kilku lat włącza się w świętowanie tego ważnego dla dzieci na całym świecie dnia, biorąc udział w akcjach edukacyjnych UNICEF POLSKA. W  tym roku zachęcamy do udziału w projekcie pt.: „Mój dzień. Moje prawa”.

            Zapraszamy całą społeczność szkolną, wszystkich przyjaciół naszej placówki oraz osoby, którym prawa dziecka, nie są obojętne do wspólnego świętowania
            i odkrywania codzienności widzianej oczami dzieci. 20 listopada zachęcamy, aby  kolor niebieski był wiodącym, jako symbol solidarności z dziećmi
            z całego świata. Ubierzmy się na niebiesko, mile widziane niebieskie dodatki, wykonajmy i załóżmy symboliczne niebieskie okulary.

            Nie trzeba być ekspertem, aby stanąć po stronie najmłodszych. Wystarczy uważność i empatia. W tym szczególnym dniu zatrzymajmy się na chwilę, spójrzmy na świat oczami dziecka. Posłuchajmy, co dzieci mają do powiedzenia o swoich prawach i działajmy tam, gdzie jesteśmy i jak potrafimy.

             Pigulka_wiedzy_o_prawach_dziecka_-_Material_pomocniczy_dla_rodzicow_i_opiekunow-3.pdf

            Opiekunowie akcji na terenie szkoły: Maria Bal- Stach, Aneta Jusińska, Kamila Tyburska, Justyna Zborowska

        • Zajęcia o pierwszej pomocy w klasie 1e
          • Zajęcia o pierwszej pomocy w klasie 1e

          • W dniu 17 listopada w klasie 1e odbyły się zajęcia edukacyjne dotyczące pierwszej pomocy, które poprowadził rodzic jednego z uczniów – Pan Wojciech Toczko. Zajęcia miały na celu zapoznanie dzieci z podstawowymi zasadami udzielania pomocy w nagłych sytuacjach oraz rozwijanie ich świadomości na temat bezpieczeństwa.

            Na początku prowadzący wyjaśnił uczniom, czym jest pierwsza pomoc i dlaczego jej znajomość jest ważna. Dzieci dowiedziały się, że najważniejszym elementem działania w nagłych sytuacjach jest zachowanie spokoju oraz powiadomienie dorosłych lub zadzwonienie pod numer alarmowy 112.

            W trakcie zajęć omówiono m.in.:

            • jak rozpoznać sytuację niebezpieczną,
            • w jaki sposób bezpiecznie wezwać pomoc,
            • podstawowe czynności, które może wykonać dziecko, zanim pojawi się dorosły lub służby ratunkowe,
            • jak wygląda pozycja boczna ustalona i kiedy się ją stosuje.

            Dużym zainteresowaniem cieszyła się część praktyczna. Dzieci mogły:

            • poćwiczyć prawidłowe wykonywanie prostych czynności, takich jak sprawdzenie, czy osoba reaguje,
            • nauczyć się, jak poprawnie zgłaszać zdarzenie pod numerem alarmowym,
            • obejrzeć demonstrację podstawowych działań ratowniczych na fantomie.

            Uczniowie aktywnie uczestniczyli w zajęciach, zadawali wiele pytań i chętnie wykonywali proponowane zadania. Zajęcia miały charakter praktyczny i dostosowany do wieku dzieci, przez co były dla nich zrozumiałe i atrakcyjne.

            Na zakończenie prowadzący podsumował najważniejsze wiadomości i zachęcił dzieci, aby zawsze dbały o swoje bezpieczeństwo i nie bały się prosić o pomoc.

            Zajęcia zostały bardzo pozytywnie ocenione przez uczniów oraz wychowawcę. Były wartościową formą nauki połączonej z zabawą oraz świetną okazją do współpracy szkoły z rodzicami.

            Opracowanie: Kamila Tyburska

        • "Język polski dla obcokrajowców"
          • "Język polski dla obcokrajowców"

          • Podczas zajęć "Język polski dla obcokrajowców" uczniowie zostali zapoznani z wybranymi miastami Polski oraz ich najważniejszymi zabytkami.

            W trakcie lekcji uczniowie aktywnie korzystali z internetowej mapy Polski oraz aplikacji Google Earth wyszukując na niej omawiane miasta oraz analizując ich położenie geograficzne. Dzięki temu mogli lepiej zrozumieć, jak różnorodny jest krajobraz Polski oraz jak rozmieszczone są jej ważne ośrodki miejskie.

            Aby utrwalić zdobytą wiedzę, uczestnicy zajęć rozwiązywali również quizy tematyczne dotyczące miast i zabytków. Ćwiczenia te pozwoliły im nie tylko sprawdzić znajomość nowych słów i nazw własnych,  rozwijać umiejętność czytania ze zrozumieniem oraz pracy z mapą, ale również kształtować umiejętność praktycznego posługiwania się nowoczesnymi narzędziami cyfrowymi.

            Zajęcia przebiegły w atmosferze ciekawości i aktywnego zaangażowania, a uczniowie poszerzyli swoją wiedzę o Polsce, jednocześnie rozwijając kompetencje językowe.

            Opracowanie: Iwona Banaszkiewicz

        • Relacja z zajęć „ABC Ruchu w Gminie Radzymin”
          • Relacja z zajęć „ABC Ruchu w Gminie Radzymin”

          • W naszej szkole w miesiącach od września do grudnia 2025r. prowadzone są zajęcia pt. „ABC Ruchu w Gminie Radzymin”, w których uczestniczą dwie grupy uczniów: dzieci z klas III oraz dzieci z klas II. Głównym celem zajęć jest zachęcenie uczniów do podejmowania aktywności fizycznej jako atrakcyjnej formy spędzania wolnego czasu, a także profilaktyka wad postawy, nadwagi i otyłości.

            Na zajęciach uczniowie mają możliwość poznania gier i zabaw ruchowych rozwijających sprawność ogólną, gier i zabaw zespołowych, ćwiczeń ogólnorozwojowych, ćwiczeń specjalnych – korygujących daną wadę, ćwiczeń odruchu prawidłowej postawy oraz ćwiczeń oddechowych.

            Podczas zajęć zwracam szczególną uwagę na prawidłowe ustawienie ciała, utrzymanie prostych pleców, prawidłowy chód oraz aktywne korzystanie z mięśni brzucha i grzbietu. Dzieci chętnie uczestniczą w ćwiczeniach, wykazują duże zaangażowanie i entuzjazm. Wspólnie omawiamy także ważne zagadnienia: dlaczego warto wybierać ruch jako formę spędzania czasu, jak pokonać stres, przeżywać sukces, co zrobić, aby zapobiec nadwadze i otyłości.

            Program sfinansowany jest przez Ministerstwo Sportu i Turystyki.

            Prowadzący: Magdalena Ślifirczyk

        • Spotkanie w Zespole Szkół Techniczno-Zawodowych w Radzyminie
          • Spotkanie w Zespole Szkół Techniczno-Zawodowych w Radzyminie

          • 14 listopada 2025 r. uczniowie klasy 8f wraz z Panią Wicedyrektor naszej szkoły, Dorotą Poznańską oraz nauczycielem języka angielskiego, Panią Iwoną Banaszkiewicz, udali się do Zespołu Szkół Techniczno-Zawodowych im. inż. Czesława Nowaka. Odbyło się tam spotkanie podsumowujące wyjazdy uczniów do Rzymu oraz na Maltę, zorganizowane w ramach programu Erasmus+. Była to doskonała okazja, aby podzielić się doświadczeniami zdobytymi podczas zagranicznych staży, zaprezentować efekty pracy oraz opowiedzieć o nowych umiejętnościach, które młodzież przywiozła z zagranicznych wyjazdów.

            Podczas prezentacji uczniowie opowiadali o swoich zadaniach wykonywanych w rzymskich instytucjach, ogrodach zajmujących się np. pielęgnacją terenów zieleni oraz planowaniem przestrzeni publicznych, rodzinnych firmach gastronomicznych czy dużych restauracjach. Stażyści podkreślali, że możliwość pracy w międzynarodowym środowisku pozwoliła im rozwinąć kompetencje zawodowe, poznać nowe metody pielęgnacji roślin, poszerzyć wiedzę o nowoczesnych rozwiązaniach stosowanych w europejskiej architekturze krajobrazu, zaobserwować, a następnie przygotować tradycyjne potrawy lokalne, ucząc się nowych smaków i sposobów łączenia składników, stworzyć własną aplikację.

            Nie zabrakło również wspomnień związanych z intensywnym programem kulturowym – zwiedzaniem zabytków, poznawaniem lokalnych miejsc kultury, co młodzież uwidoczniła na zdjęciach w swoich prezentacjach, ubarwiając gościom czas swoimi ciekawostkami z wyjazdu.

            Pani Dyrektor, Małgorzata Sieroszewska oraz opiekunowie projektu podziękowali uczestnikom za ich zaangażowanie i godne reprezentowanie Zespołu Szkół Techniczno-Zawodowych im. inż. Czesława Nowaka za granicą. Podkreślono także, że udział w programie Erasmus+ jest ogromną szansą na rozwój, poszerzanie horyzontów oraz budowanie międzynarodowych relacji zawodowych.

            Wizyta była nie tylko okazją do wspomnień, ale także inspiracją dla młodszych uczniów z naszej szkoły, którzy w niedalekiej przyszłości również będą mieli szansę uczestniczyć w wyjazdach zagranicznych w ramach grupowej mobilności uczniowskiej programu ERASMUS+.

            Serdecznie gratulujemy wszystkim uczestnikom i cieszymy się z ich sukcesów!

            Opracowanie: Iwona Banaszkiewicz

        • Radzymińska „Stalowa Jedynka” rozświetla drogę do bezpieczeństwa – "Odblaskowa Szkoła 2025" w pełnej krasie
          • Radzymińska „Stalowa Jedynka” rozświetla drogę do bezpieczeństwa – "Odblaskowa Szkoła 2025" w pełnej krasie

          • 1 października 2025 roku, w Ogólnopolskim Dniu Odblasków, uczniowie Szkoły Podstawowej nr 1 im. ppłk pil. Mariana Pisarka w Radzyminie zainaugurowali swój udział w Ogólnopolskim Konkursie „Odblaskowa Szkoła 2025”. Celem tej ogólnopolskiej inicjatywy jest zwiększenie świadomości społecznej na temat bezpieczeństwa w ruchu drogowym, szczególnie wśród najmłodszych uczestników. Konkurs zachęca do aktywności dyrektorów szkół, lokalnych władz i rodziców w zakresie wyposażania dzieci w elementy odblaskowe oraz promowania odpowiedzialnych postaw na drodze.

            Odblaskowa rewolucja w Radzyminie

            Radzymińska „Stalowa Jedynka” z entuzjazmem przystąpiła do konkursu, organizując szereg działań edukacyjnych, artystycznych i integracyjnych, które objęły całą społeczność szkolną – od najmłodszych uczniów po seniorów.

            Na terenie szkoły pojawiły się gazetki ścienne z hasłem „Odblaskowa Szkoła”, a nauczyciele edukacji wczesnoszkolnej przeprowadzili zajęcia o zasadach bezpiecznego poruszania się po drogach, wzbogacone o filmy i prezentacje. Uczniowie klas młodszych wykonywali własne odblaski pod hasłem „Odblask widoczny z oddali – życie ci ocali!” i montowali je do tornistrów. Klasa 2e zaśpiewała piosenkę „Noś odblaski”, a klasa 1c wiwatowała hasłem „Odblaskowa Szkoła – bezpieczna i wesoła”.

            Twórczość w służbie bezpieczeństwa

            Zorganizowano dwa konkursy plastyczne: „Bezpieczeństwo w ruchu drogowym” oraz „Wyjątkowa kamizelka odblaskowa”, które cieszyły się ogromnym zainteresowaniem. Uczniowie wykazali się kreatywnością, tworząc projekty promujące noszenie odblasków. Dodatkowo powstały trzy piosenki i trzy wierszyki o bezpieczeństwie, które uczniowie zaprezentowali podczas szkolnych wydarzeń.

            Międzypokoleniowa integracja i troska o innych

            Uczniowie klas trzecich przygotowali listy z odblaskami dla Seniorów Radzymina, które wręczyli osobiście przed Kolegiatą oraz swoim dziadkom. Klasa 6e wraz z Klubem Seniora uczestniczyła w zajęciach Nordic Walking, promując bezpieczeństwo pieszych po zmroku. Podczas spotkania uczennice wręczyły seniorom kamizelki odblaskowe, a całość zakończyła się słodkim poczęstunkiem i wspólną radością.

            Edukacja przez doświadczenie

            Uczniowie klasy 2f uczestniczyli w warsztatach pierwszej pomocy prowadzonych przez Ratownictwo Medyczne,klasy 5e i 6f spotkały się z druhną Angeliką Chałą z OSP Radzymin, która przypomniał zasady bezpiecznego poruszania się po drogach i opowiedziała o działalności Młodzieżowej Drużyny Pożarniczej. Każdy uczestnik otrzymał opaskę odblaskową jako symbol troski o bezpieczeństwo.

            Na lekcjach techniki w klasach 4 przeprowadzono cykl zajęć pod hasłem „Odblaski ratują życie”, podczas których uczniowie poznali rodzaje odblasków, ich zastosowanie i znaczenie. Zajęcia zakończyły się quizem, w którym uczniowie wykazali się dużą wiedzą – najlepsi otrzymali oceny celujące i słodkie nagrody.

            Odblaski z sercem

            Klasa 7c zaprojektowała i wykonała odblaski dla pierwszaków z klasy 1g, do których dołączono hasła pełne troski i radości, m.in.: „Z odblaskiem na plecaku – jesteście superbohaterami na szkolnej drodze!” czy „Niech każdy poranek w drodze do szkoły będzie kolorowy, bezpieczny i pełen śmiechu!”. Wolontariat szkolny przygotował odblaskowe broszki dla Seniorów, a samorząd uczniowski angażował rodziców podczas zebrań, rozdając gadżety za udział w quizach.

            Odblaski w sieci i mediach

            Szkoła założyła profil na TikToku  (sp1_radzymin), gdzie promuje noszenie odblasków i dzieli się efektami działań. Na stronie internetowej szkoły pojawi się fotorelacja z wydarzeń, a w szkolnej gazetce „Lustro Jedynki” ukazał się artykuł podsumowujący akcję.

            Gazetka "Lustro Jedynki" >>>> gazetka_listopad2025.pdf

            Wspólna odpowiedzialność

            Wielu rodziców zaangażowało się w zakup odblasków, wspierając działania szkoły. Udział w konkursie „Odblaskowa Szkoła” spotkał się z ogromnym zainteresowaniem i zaangażowaniem całej społeczności szkolnej. Dzieci chętnie uczestniczyły w zajęciach, a wielu uczniów na stałe zaczęło nosić elementy odblaskowe.

            Dzięki tej inicjatywie wzrosła świadomość znaczenia bezpieczeństwa na drodze, a uczniowie „Stalowej Jedynki” pokazali, że odblaski to nie tylko element stroju – to symbol odpowiedzialności, troski i wspólnego działania.

             Niech odblaski zawsze chronią Was na drodze!

            Opracowanie: Wioletta Wielgat

            Piosenka uczennicy kl. 7c "Mów stop" >>>> Mow_stop.mp3

             

            Uczniowie klasy 5d

            Uczeń kl. 7g - film "Widoczny pieszy"

        • Podsumowanie Ogólnopolskiego Konkursu “ODBLASKOWA SZKOŁA 2025”
          • Podsumowanie Ogólnopolskiego Konkursu “ODBLASKOWA SZKOŁA 2025”

          • 1 października 2025 roku w Ogólnopolskim Dniu Odblasków uczniowie klas I-III Szkoły Podstawowej nr 1 im. ppłk pil. Mariana Pisarka w Radzyminie zainaugurowali swój udział w Ogólnopolskim Konkursie “ODBLASKOWA SZKOŁA 2025”.

            Celem konkursu jest zwiększenie aktywności dyrektorów szkół podstawowych, lokalnych władz samorządowych i rodziców w zakresie wyposażenia i stosowania przez uczniów elementów odblaskowych oraz promowanie działań na rzecz bezpieczeństwa w ruchu drogowym, zwłaszcza dzieci ze szkół podstawowych, polegających na:

            • popularyzowaniu stosowania przez uczestników ruchu drogowego elementów odblaskowych,
            • wyposażeniu jak największej liczby uczestników ruchu drogowego w elementy odblaskowe,
            • popularyzowaniu przepisów i zasad ruchu drogowego,
            • kształtowaniu partnerskich zachowań wobec innych uczestników ruchu.

            Nasza „Stalowa Jedynka” z wielkim entuzjazmem przystąpiła do konkursu.

            W ramach konkursu zarówno na terenie szkoły jak i miasta Radzymina przeprowadzono szereg działań edukacyjnych związanych z ideom Konkursu :

            • na tablicach umieszczonych w salach lekcyjnych i korytarzach szkolnych przygotowano szereg gazetek ściennych z hasłem przewodnim - Odblaskowa Szkoła;
            • wychowawcy klas edukacji wczesnoszkolnej przeprowadzili zajęcia edukacyjne dotyczące zasad bezpiecznego poruszania się po drogach – odbyły się projekcje filmów i prezentacji o bezpieczeństwie drogowym;
            • ogłoszony został konkurs plastyczny „Bezpieczeństwo w ruchu drogowym” - mający na celu propagowanie wśród uczniów zasad bezpiecznego poruszania się po drogach, noszenia odblasków lub kamizelek odblaskowych;
            • uczniowie wykonywali samodzielnie elementy odblaskowe, następnie prezentowali własnoręcznie wykonane odblaski i instalowali je do swoich tornistrów;
            • uczniowie klasy 2e zaśpiewali piosenkę pt. „Noś odblaski”, słowa której ułożyła ich wychowawczyni;
            • uczniowie klasy 1 c wiwatowali swój udział w akcji okrzykiem przewodnim – „Odblaskowa Szkoła – bezpieczna i wesoła”;
            • uczniowie klas trzecich przygotowali listy - ulotki do Seniorów Radzymina,  mające na celu przypomnienie o bezpieczeństwie pieszych na drogach po zmroku. Listy z odblaskami, chętni uczniowie klasy 3d i 3f wręczyli starszym mieszkańcom 26 października przed radzymińską Kolegiatą. Pozostałe przygotowane  listy, trzecioklasiści wręczyli swoim babciom i dziadkom;
            • uczniowie wczesnoszkolni bardzo aktywnie spacerowali po radzymińskich ulicach wyposażeni w kamizelki odblaskowe, trenując tym samym właściwe zachowanie się w ruchu drogowym;
            • wielu rodziców zaangażowało się w zakup odblasków, przekazując je na potrzeby Odblaskowej Szkoły;
            • uczniowie klasy 2f uczestniczyli w warsztatach Pierwszej Pomocy – Prowadzonych przez pracowników Ratownictwa Medycznego;
            • niebawem na stronie internetowej naszej szkoły pojawi się prezentacja, która będzie fotorelacją z podjętych działań w ramach Konkursu Odblaskowa Szkoła – uczniów edukacji wczesnoszkolnej.

            Udział w programie spotkał się z dużym zainteresowaniem uczniów, nauczycieli i rodziców. Dzieci chętnie angażowały się w działania, a wielu uczniów na stałe zaczęło nosić elementy odblaskowe. Dzięki udziałowi w inicjatywie wzrosła świadomość znaczenia bezpieczeństwa na drodze oraz odpowiedzialnych zachowań pieszych.

            LINK do PREZENTACJI >>>> Prezentacja_Odblaskowa_Szkoła

            Opracowanie: Katarzyna Kwiatkowska 

            Film uczniów kl. 2e pt.: "Noś odblaski"

        •  Lekcja muzealna „O płacidłach”
          • Lekcja muzealna „O płacidłach”

          • 14 listopada 2025 r. uczniowie klasy 4f i 4g uczestniczyli w wyjątkowych zajęciach edukacyjnych zorganizowanych przez pracowników Muzeum Archeologicznego. Spotkanie składało się z dwóch części: lekcji muzealnej pt. „O płacidłach” oraz praktycznych warsztatów lepienia naczyń z gliny. Spotkanie odbyło się w ramach programu ,,Kulturalna szkoła na Mazowszu”.

             Lekcja muzealna „O płacidłach”

            Pierwsza część zajęć była fascynującą podróżą w świat dawnych form wymiany handlowej. Prowadzący rozpoczęli od wprowadzenia w tematykę rozwoju pieniądza na przestrzeni tysiącleci. Uczniowie poznali przedmonetarne środki płatnicze (płacidła), wczesne monety obcych oraz monety pierwszych władców dynastii piastowskiej. Na koniec uczniowie stali się średniowiecznymi mincerzami i własnoręcznie wybijali pamiątkową monetę.

            Dużym atutem lekcji były autentyczne eksponaty, które prowadzący prezentowali i omawiali, wyjaśniając, z jakiej epoki pochodzą i w jaki sposób były używane.

            Warsztaty lepienia naczyń z gliny

            Po części teoretycznej uczniowie przeszli do następnej sali, gdzie czekały na nich przygotowane stanowiska oraz glina. Instruktorzy krok po kroku pokazali uczniom:

            • jak przygotować glinę do pracy – wyrabiać ją, ugniatać i formować,
            • jak tworzyć naczynia przy użyciu metody wałeczkowej, wykorzystywanej już w czasach pradziejowych,
            • w jaki sposób wygładzać, łączyć i modelować ścianki naczynia, aby było stabilne i estetyczne,
            • jak ozdabiać naczynia prostymi, inspirowanymi dawnymi kulturami wzorami.

            Podczas pracy w sali panowała twórcza, pełna zaangażowania atmosfera. Uczniowie z ogromnym zapałem tworzyli swoje własne gliniane naczynia. Niektórzy dodawali też fantazyjne elementy, wykazując się kreatywnością i pomysłowością.

            Warsztaty pozwoliły uczniom:

            • rozwinąć umiejętności manualne,
            • poznać trudy pracy dawnych garncarzy.

            Każdy uczestnik mógł zabrać swoje gliniane dzieło jako pamiątkę.

            Zarówno lekcja muzealna, jak i warsztaty okazały się niezwykle wartościowym i inspirującym doświadczeniem. Uczniowie nie tylko poszerzyli swoją wiedzę o historii pieniądza, lecz także mieli okazję własnoręcznie stworzyć coś, co łączyło ich z przeszłością. Zajęcia dostarczyły wielu wrażeń, pozwoliły połączyć naukę z praktyką i pobudziły wyobraźnię uczestników.

            Opracowanie: Iwona Banaszkiewicz

    • Kontakty

      • Szkoła Podstawowa nr 1 im. ppłka pil. Mariana Pisarka
      • sp1radzymin@radzymin.pl - Dorota Poznańska
      • Sekretariat (nowy budynek szkoły) czynny w godz. 07.30-16.00
        tel. (+48) 22 786-72-79
      • ul. 11 Listopada 2
        05-250 RADZYMIN
        Poland
  • Galeria zdjęć

    • brak danych